Το άρθρο του ανταποκριτή της κορυφαίας γαλλικής εφηµερίδας «Libération» στην Ελλάδα, Φαµπιέν Περιέ, µε τον (πηχυαίο) τίτλο «Στην Ελλάδα, η τεράστια επιτυχία του “Blues du maestro”», είναι µία ακόµα επιβράβευση της δουλειάς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.
«Στους Παξούς ένας τουρίστας, που ψάχνει γυαλιά ηλίου, αναφωνεί: “Το κατάστηµα είναι το ίδιο µε αυτό της σειράς!”. Πίσω από τη βιτρίνα, ο άνδρας απαντά αστειευόµενος: “Mόλις έκοψα τα µαλλιά µου…”, καθώς στο “Maestro” εργάζεται µία γυναίκα», περιγράφει ο δηµοσιογράφος. Ο δήµαρχος των Παξών, Σπύρος Βλαχόπουλος, µιλώντας στη «Libération» κάνει µνεία στη φήµη που απέκτησε το διαµάντι του Ιονίου, ιδίως µετά την προβολή της σειράς στο Netflix. «Έχουµε πια τη “διαδροµή του “Maestro”», εξηγεί, µε «τουρίστες απ’ όλον τον κόσµο που θέλουν να τη ζήσουν».
«H πρώτη σεζόν τον Μάρτιο του 2023 βρέθηκε στο Top 10 της πλατφόρµας σε 31 διαφορετικές χώρες, πριν επαναληφθεί τον Μάιο του 2024 µε τη 2η σεζόν. Τα γυρίσµατα της 3ης και τελευταίας σεζόν ολοκληρώθηκαν», επισηµαίνει ο Περιέ, υπογραµµίζοντας πως η επιτυχία ήρθε µε το «καληµέρα». «Ετοίµαζα ταινία όταν ο κόσµος µπήκε σε παύση», αναφέρει στη «Libération» ο Χριστόφορος, για το 2020, εξηγώντας πως λόγω των περιοριστικών µέτρων (COVID-19) «άρχισα να γράφω µίνι σειρά». Για να επισηµάνει ο Περιέ την προβολή από το Mega που έφερε «πρωτιά στην τηλεθέαση. Ο Παπακαλιάτης είναι χαρισµατικός, ένα είδος wonder boy της ελληνικής τηλεόρασης», σχολιάζει.
Ο ίδιος παρατηρεί και ότι το «#MeToo ήρθε αργά στην Ελλάδα. Στη χώρα των 10.400.000 κατοίκων, όταν γράφτηκε η σειρά, το θέµα των γυναικοκτονιών είχε επίσης έρθει στο προσκήνιο. Το 2020 σηµειώθηκαν οκτώ γυναικοκτονίες, που αυξήθηκαν σε 23 το 2021. Η οµοφοβία επίσης διαπερνά την κοινή γνώµη. Το “Maestro” µεταφέρει την αγάπη δύο αγοριών και τις δυσκολίες να συµβιβαστούν µε την οµοφυλοφιλία τους», γράφει. Ο Χριστόφορος, µε τη σειρά του, δηλώνει ότι «τα θέµατα που θίγονται “µιλούν” στους θεατές παντού».
Και τα γυρίσµατα µε drones συµβάλλουν στην επιτυχία. «Oι ντόπιοι θα πρέπει εφεξής να αντιµετωπίσουν τον υπερτουρισµό. Είναι το είδος του τουριστικού φυλλαδίου που κανένα τουριστικό γραφείο ή υπουργείο Τουρισµού δεν µπορεί να αντέξει οικονοµικά», καταλήγει.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 25/6/2024