Στο 20% ανέρχονται τα εμπορικά καταστήματα στον Βόλο τα οποία έχουν στραφεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργώντας e-shop, με την ελπίδα να κερδίσουν περισσότερους πελάτες από την αχανή ψηφιακή αγορά.
Και φαίνεται πως, όσοι έχουν επενδύσει στον ψηφιακό κόσμο έχουν οφέλη, αρκεί βέβαια να δουν το συγκεκριμένο εγχείρημα με την ίδια σοβαρότητα, προσήλωση και ευθύνη, σαν να επρόκειτο για το φυσικό τους κατάστημα.
Είναι σαφές πως το κατάστημα με τη φυσική του υπόσταση ποτέ δεν θα πάψει να υπάρχει, όμως είναι σίγουρο πως οι ηλεκτρονικές αγορές θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από τον χώρο της κατανάλωσης.
«Οι έμποροι που θα θελήσουν να στραφούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα έχουν να ασχοληθούν με δύο καταστήματα, το ένα που θα είναι το φυσικό κλασικό εμπορικό και το άλλο το ψηφιακό» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος και πρόσθεσε πως «επίσης, θα χρειαστεί να διατηρούν και μόνιμο υπάλληλο, που θα ασχολείται με το ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ είναι δεδομένο ότι θα απαιτηθεί και κάποια διαφημιστική καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε το κατάστημα να γίνει γνωστό».
Αναφερόμενος στις ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσε πως «είναι πολύ μεγάλες. Πρόκειται για μια τεράστια αγορά που δεν έχει σύνορα. Όποιος αποφασίσει να στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το αντιμετωπίσει με σοβαρότητα, θα δει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται».
Ο ίδιος σημείωσε πως «δύο στα δέκα καταστήματα του Βόλου έχουν στραφεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο πουλώντας τα προϊόντα στην ψηφιακή αγορά, με το πελατολόγιό τους σε ορισμένες περιπτώσεις να επεκτείνεται από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο».
Μάλιστα σημείωσε πως υπάρχουν εμπορικά καταστήματα, όπου το 50% του τζίρου προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο στο οποίο έχουν διεισδύσει και το άλλο 50% από το φυσικό κατάστημα.
«Με το ηλεκτρονικό εμπόριο στοχεύουμε στο νεότερο καταναλωτικό κοινό, που μπορεί και πλοηγεί στο διαδίκτυο επιλέγοντας να κάνει από εκεί τις αγορές. Υπάρχουν οι ηλικίες 25-45 ετών που στρέφονται σε αυτές τις αγορές και πρέπει να εξυπηρετήσουμε. Άλλωστε, είναι η νέα τάση που συνεχώς μεγαλώνει και σύμφωνα με τα στοιχεία στην Ελλάδα το 30% των αγορών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Βέβαια και το φυσικό κατάστημα με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, δεν θα σταματήσει να υπάρχει, απλώς οι έμποροι θα πρέπει να στραφούν και σε νέα πεδία που τους δίνει τη δυνατότητα η τεχνολογία».
Στον Εμπορικό Σύλλογο υπάρχουν σκέψεις ακόμη και για τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής αγοράς, όπου θα ενταχθούν τα εμπορικά καταστήματα του Βόλου, αν και αυτό το εγχείρημα δεν είναι τόσο εύκολο να υλοποιηθεί.
e-thessalia.gr