Διχασμένοι δηλώνουν οι επιστήμονες της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου Υείας για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων.
Όπως έχει γίνει γνωστό η κυβέρνηση έχει ορίσει το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων την Δευτέρα 1η Ιουνίου εφόσον οι αριθμοί του κοροναϊού εξακολουθήσουν αυτοί που είναι τις τελευταίες 10 μέρες μετά το τέλος της καραντίνας, ωστόσο και οι επιστήμονες και το Μαξίμου αντιμετωπίζουν το θέμα με επιφυλάξεις.
Επιφυλάξεις έχει και μια μεγάλη πλειοψηφία γονιών και όχι μόνο…Ο βασικός πυρήνας της επιχειρηματολογίας τους είναι πως δε θα ρισκάρουν την υγεία του παιδιού τους ή άλλου μέλους της οικογένειάς τους για 20 μέρες μαθήματος. Πολύ μεγάλο ρίσκο δηλαδή για πολύ μικρό αντίκρισμα ενώ κάποιοι μιλούν για παιδιά-πειραματόζωα, ανεβάζοντας τους τόνους της αντίθεσής τους.
Δεν υπάρχει απόφαση για τα δημοτικά σχολεία
Για τα σχολεία γενικά και τα δημοτικά ειδικά αναφέρθηκε και ο καθηγητής επιδημιολογίας και μέλος της Εθνικής Επιτροπής Υγείας, κ. Μαγιορκίνης.
«Από τη στιγμή που τα παιδιά κυκλοφορούν έξω στις πλατείες δεν είναι καλή εικόνα να κυκλοφορούν έξω και να μην μπορούν να πάνε στο σχολείο», σημειώνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα να μην επιστρέψουν στις αίθουσες εάν οι ίδιοι οι μαθητές ή μέλος του οικογενειακού περιβάλλοντός τους ανήκει σε ευπαθή ομάδα: «Με τα πρωτόκολλα που υπάρχουν, η πιθανότητα μετάδοσης έχει πέσει στο μισό, ίσως και περισσότερο» είπε.
Τέλος, ενόψει της απόφασης επανέναρξης ή μη της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων –απόφαση που θα ληφθεί μετά τις 20 Μαΐου- ο κ. Μαγορκίνης ανέφερε πως ακόμη δεν υπάρχει κάποια απόφαση.
«Δεν υπάρχει απόφαση. Ακόμα και η διεθνής κοινότητα είναι διχασμένη για τις μικρότερες ηλικίες. Υπάρχουν αντικρουόμενα στοιχεία. Δεν είναι μια εξίσωση με μια λύση. Τα στοιχεία δεν μας βοηθάνε πολύ να αποφασίσουμε προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Δεν υπάρχει 100% απάντηση στο θέμα αυτό».
Γώγος: Αν δεν επιδεινωθεί η κατάσταση, φυσιολογικό να ανοίξουν τα σχολεία
Από την πλευρά του ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος, τόνισε πως αν η κατάσταση δεν επιδεινωθεί τότε είναι μία λογική εξέλιξη το άνοιγμα των σχολείων.
Σύμφωνα με τον καθηγητή σε περίπτωση που η κατάσταση παραμείνει ως έχει και δεν επιδεινωθεί, τότε το άνοιγμα των δημοτικών θα είναι μια λογική εξέλιξη των μέτρων. Το σχολείο, τόνισε είναι πολύ σημαντικό για τους μικρούς μαθητές, καθώς διαπαιδαγωγούνται, κοινωνικοποιούνται, ενημερώνονται και μαθαίνουν τρόπους συμπεριφοράς και πρόληψης.
Σε περίπτωση που υπάρχουν ευαίσθητες ομάδες στο σπίτι, ο κ. Γώγος σύστησε τα παιδιά να παραμείνουν εκεί.
(in.gr)