Στα 6.000 υπολογίζονται τα αυτοκίνητα στον Βόλο και τις γύρω περιοχές τα οποία υπέστησαν ζημιές από την κακοκαιρία Daniel και είναι αμφίβολο, αν μπορούν να επισκευαστούν λόγω και του υψηλού κόστους που θα απαιτηθεί.
Στις πληγές που άφησε πίσω της η πρόσφατη κακοκαιρία, είναι ασφαλώς οι ζημιές στα σπίτια, τις επιχειρήσεις, τις υποδομές. Πρέπει, όμως, να συμπεριληφθούν και οι καταστροφές στα αυτοκίνητα τα οποία ήταν παρκαρισμένα σε διάφορους δρόμους και από τα ποτάμια που δημιουργήθηκαν λόγω της νεροποντής, μεταφέρθηκαν σε άλλα σημεία, άλλα αναποδογύρισαν, άλλα τράκαραν μεταξύ τους και πολλά γέμισαν με νερά που μετά μετατράπηκαν σε λάσπη. Από τις ζημιές των πλημμυρών δεν γλίτωσαν ακόμη και αυτοκίνητα που ήταν σε πιλοτές και πάρκιν των πολυκατοικιών.
Λίγες μέρες μετά την εκδήλωση της κακοκαιρίας οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. άρχισαν να μεταβαίνουν στα συνεργεία της πόλης για να δουν τι πρέπει να γίνει για να επισκευαστεί το αυτοκίνητό τους.
Άλλωστε η χρήση του Ι.Χ. δεν είναι μόνο για λόγους ψυχαγωγίας, αλλά και για πολύ πρακτικά ζητήματα, όπως η μετακίνηση στην εργασία και η εξυπηρέτηση άλλων οικογενειακών και προσωπικών υποχρεώσεων.
Επίσης, αρκετά αυτοκίνητα ανήκουν σε εταιρείες με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήγμα στη διακίνηση των εμπορευμάτων και την υλοποίηση υπηρεσιών.
Ο αντιπρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσικλέτας Μαγνησίας κ. Νίκος Πλουμιστός σημείωσε πως υπάρχουν 1.750 αυτοκίνητα τα οποία έπαθαν ζημιές και είναι ασφαλισμένα για τα καιρικά φαινόμενα. Όμως, υπάρχουν και άλλα 4.000 αυτοκίνητα τα οποία υπέστησαν ζημιές και δεν είναι ασφαλισμένα. Αυτά τα 6.000 οχήματα εμφανίζουν πολλές ζημιές και δεν είναι βέβαιο, αν μπορούν να επισκευαστούν, καθώς το κόστος είναι μεγάλο.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως εκτός από αυτά τα 6.000 οχήματα υπάρχουν και άλλα αυτοκίνητα που έχουν ζημιές οι οποίες, όμως, μπορούν να επισκευαστούν λόγω πιο χαμηλού κόστους και επειδή το επιτρέπει το μέγεθος της ζημιάς.
Το γεγονός ότι αρκετά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας έχουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα στην καμπίνα τους έχει παίξε μεγάλο ρόλο, ώστε να είναι δύσκολη η επισκευή τους.
Πολλά αυτοκίνητα ήταν πλημμυρισμένα στη λάσπη και οι επαγγελματίες των συνεργείων κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να δώσουν λύσεις.
Το δυσάρεστο είναι πως ενώ υπάρχει μέριμνα για τις αποζημιώσεις σε ζημιές σπιτιών και επιχειρήσεων, για τα αυτοκίνητα δεν έχει ακουστεί κάτι.
Η απώλεια του αυτοκινήτου για μια οικογένεια που μπορεί να μη διαθέτει άλλο για τη μετακίνησή της είναι ένα πλήγμα, όταν μάλιστα έρχεται και χειμώνας. Μάλιστα πολλές οικογένειες δεν διαθέτουν τις 5.000-10.000 ευρώ για να αγοράσουν έστω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Επίσης και για τον κλάδο των συνεργείων η απώλεια από την κυκλοφορία στους δρόμους μερικών χιλιάδων αυτοκινήτων που δεν θα είναι επισκευάσιμα, θα επιφέρει συνέπειες στους κύκλους εργασίας τους.
Αυτή την περίοδο τα συνεργεία καταγράφουν τις τεχνικές εκθέσεις με τη κατάσταση των αυτοκινήτων, ώστε οι ιδιοκτήτες και οι ασφαλιστικές εταιρείες να γνωρίζουν το κόστος της αποκατάστασης.
e-thessalia.gr