Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης μετά την απολογία του για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Οι όροι που του επιβλήθηκαν είναι η εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξε πως επέστρεφε καθημερινά από την εργασία του με το βραδινό τρένο στις 10:15 ή 10:30 καθώς κατοικεί στον Βόλο.

Επομένως βάσει αυτού του γεγονότος δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 11 το βράδυ, όταν έγιναν και οι κρίσιμοι χειρισμοί στον πίνακα ελέγχου που οδήγησαν τις δύο αμαξοστοιχίες στη σύγκρουση.

Επιπλέον ισχυρίστηκε πως η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως, είτε 8ωρα επί 5 ημέρες, είτε 6 ώρες και 40′ επί 6 ημέρες, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο πέραν τις 10 το βράδυ που σχολούσε.

Ακόμη η εργασία του ήταν πάντοτε επικουρική, επομένως εκτελούσε πάντοτε εντολές από τον εκάστοτε εμπειρότερο συνάδερφο με τον οποίο ήταν σε κάθε βάρδια.

Καταρρέει το επιχείρημά του για τις υπερωρίες
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega και του Live News και κατόπιν επικοινωνίας με εργατολόγο, ο ισχυρισμός του συμβασιούχου σταθμάρχη περί υπερωριών είναι άκυρος.

Ειδικότερα, ο εν λόγω σταθμάρχης που είναι συμβασιούχος σημαίνει πως εργάζεται με μπλοκάκι, επομένως η σύμβασή του δεν έχει ωράρια, άρα μπορεί να του ζητηθεί να δουλέψει όσες ώρες χρειαστεί, είτε 8, είτε 9, είτε 10.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα ο σταθμάρχης φέρεται να είχε κάνει μία προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή ότι θα εργαζόταν 5 ημέρες την εβδομάδα, από 8 ώρες.

Αύριο η απολογία του τρίτου σταθμάρχη
Αύριο, Τρίτη, θα απολογηθεί ο εμπειρότερος σταθμάρχης, αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.

Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.

Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί ο επιθεωρητής, την ώρα που συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την απουσία ή τη μη λειτουργία των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας που θα προλάβαιναν το όποιο ανθρώπινο λάθος.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, σύμφωνα με ό,τι φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν κι άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.

Πλήρης εικόνα
Ο ειδικός εφέτης ανακριτής κάλεσε ακόμη δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν, καθώς επιχειρεί να αποκτήσει την πλήρη εικόνα για το πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.

in.gr