Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρυσι κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχετικά με την πορεία της θερινής εκπτωτικής περιόδου στο λιανεμπόριο.

Όπως σημειώνει ο σύλλογος, τα αποτελέσματα βασίζονται σε ένα μεγάλο δείγμα διαφορετικών κλάδων και περιοχών και σύμφωνα με τα ευρήματα προκύπτουν τα εξής:

Περισσότεροι από 1 στους 2 (58,7%) δήλωσαν χειρότερο τζίρο σε σύγκριση με το 2023, σχεδόν 1 στους 5 (19,8%) δηλώνει σταθερό τζίρο και ελάχιστα περισσότεροι από 1 στους 5 (21%) δήλωσαν αύξηση του τζίρου. Συνοψίζοντας, περίπου 8 στους 10 δήλωσαν χειρότερο και ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρυσι.

Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των καταστημάτων του δείγματος (6 στα 10) ανήκουν στην κατηγορία ένδυση- υπόδηση-αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο, ενώ φαίνεται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η έλλειψη διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος, η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, κάνουν δύσκολα προβλέψιμη τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού για το επόμενο εξάμηνο.

Στην ερώτηση που αφορά στον παράγοντα που επηρεάζει σημαντικά αυτή τη στιγμή τη λειτουργία των επιχειρήσεων:

- Το 40% αναφέρει ως μεγαλύτερο πρόβλημα την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και την σύνδεση των ταμειακών μηχανών και των POS με την ΑΑΔΕ, κυρίως λόγω προβλημάτων στη σύνδεση με το ίντερνετ.

- Το 26% αναφέρεται στη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, στην αύξηση του κόστους δανεισμού και στην χρέωση υψηλών προμηθειών, στο σύνολο των τραπεζικών συναλλαγών (POS, επιταγές, εμβάσματα, κλπ).

- Η φορολόγηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυτοαπασχολούμενων και επαγγελματιών είναι μεγάλο πρόβλημα για το 16,8% των ερωτηθέντων.

Όπως υπογραμμίζεται στην έρευνα, τα παραπάνω αποτελέσματα, δείχνουν ότι η λειτουργία του τραπεζικού συστήματος πρέπει να εξορθολογιστεί, για να μπορέσει να στηρίξει τις δημιουργικές και εξωστρεφείς εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας.

Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Ως συνήθως, τα αποτελέσματα περιγράφουν αυτό που όλοι οι επαγγελματίες του χώρου βιώνουν καθημερινά. Μάχη επιβίωσης σε καθεστώς σκληρού ανταγωνισμού, όπου -ανάλογα με την περιοχή, τον κλάδο και την σύνδεση με τον τουρισμό- παρατηρούμε μεγάλες διαφοροποιήσεις, όμως το συμπέρασμα είναι ένα: το οργανωμένο, υγιές εμπόριο, αυτό που κοιτάζει στα μάτια τον καταναλωτή και δεν έχει ανάγκη από απειλές και τιμωρητικά πρόστιμα, είναι αυτό που εφαρμόζει ό,τι του ζητηθεί από την Πολιτεία και με μοναδική ευσυνειδησία.

Για αυτό, την ερχόμενη εβδομάδα με αφορμή τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ, θα τοποθετηθούμε με σοβαρότητα αλλά και αποφασιστικότητα υπέρ του ισχυρότερου κλάδου της ελληνικής οικονομίας, απαιτώντας συγκεκριμένες γενναίες παρεμβάσεις».

insider.gr