Ο Κ. Αγοραστός για την τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας

Στις πρωτοβουλίες για την ανάδειξη των προορισμών της Θεσσαλίας με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών όλο τον χρόνο αναφέρεται o Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.

Ο κ. Αγοραστός κάνει λόγο για την «αρχή μιας νέας δυναμικής στον τουρισμό» μετά τη διετία της πανδημίας και τη ανάγκη να «ανασχεδιάσουμε το τουριστικό μοντέλο σύμφωνα με τις νέες ανάγκες της εποχής και των επισκεπτών».

Όσον αφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλίας, υπογραμμίζει πως «αποτελεί μια μικρογραφία της Ελλάδας, λόγω της πολυμορφίας του φυσικού της τοπίου και της πλούσιας ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς» δίνοντας έμφαση και στη φιλοξενία που προσφέρουν στον επισκέπτη οι άνθρωποι της περιοχής.

«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει μια ολοκληρωμένη τουριστική στρατηγική» τονίζει ο κ. Αγοραστός σημειώνοντας ότι μετά το φετινό καλοκαίρι που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, τα μηνύματα είναι εξίσου ενθαρρυντικά και για τον χειμώνα.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του Κώστα Αγοραστού στο CNN Greece:

-Κύριε Αγοραστέ, τα τελευταία χρόνια υπάρχουν σημαντικές πρωτοβουλίες από πλευράς της περιφέρειας Θεσσαλίας για την ανάδειξη της περιοχής ως τουριστικού προορισμού και όχι μόνο το καλοκαίρι. Ποιοι είναι οι στόχοι που έχουν τεθεί;

Μέσα από τα στοχευμένα ταξίδια εξοικείωσης fam trip και media trip που διοργανώνουμε, τη στοχευμένη προώθηση μέσω digital marketing και τη συνεχή συμμετοχή σε εκθέσεις και workshops, η προβολή των προορισμών της Θεσσαλίας τα τελευταία χρόνια ξεπερνά κάθε προηγούμενο, λόγω της άμεσης εξάπλωσης φωτογραφιών, βίντεο και κειμένων σε όλο τον κόσμο, όλο το χρόνο. Μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, η επιστροφή στις ελεύθερες μετακινήσεις σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας δυναμικής για τον τουρισμό.

Αλλά και την ανάγκη να ξανασκεφτούμε και να ανασχεδιάσουμε το τουριστικό μοντέλο σύμφωνα με τις νέες ανάγκες της εποχής και των επισκεπτών. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προσπάθησε από την πρώτη στιγμή, με χρηματοδοτικά εργαλεία, να στηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις και να προωθήσει τους προορισμούς της Θεσσαλίας αναδιαμορφώνοντας συνεχώς το πλάνο της, σχετικά με τη στόχευση δυνητικών αγορών. Οι στόχοι μας παραμένουν σταθεροί:

- Αύξηση του μεριδίου της αγοράς του τουρισμού της Θεσσαλίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με τη διατήρηση των παλαιών αγορών και την αναζήτηση νέων για την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών.

-Προώθηση των συνεργειών μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών δικτύων με βάση τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

-Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και άμβλυνση της εποχικότητας του τουριστικού επαγγέλματος, με διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

-Αξιοποίηση όλων των δεδομένων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των προορισμών της Θεσσαλίας, με ανάπτυξη όλων των μορφών τουρισμού.

Παράλληλα με την προβολή των τουριστικών προορισμών μας στη Θεσσαλία προχωράμε και σε υποδομές τουρισμού με βασικότερη την ανάδειξη, συντήρηση, χαρτογράφηση, πιστοποίηση μονοπατιών για την καλύτερη δυνατή ανάδειξη του περιπατητικού τουρισμού.

Βλέπουμε την ίδια στιγμή και επενδύσεις στο κομμάτι του θεματικού τουρισμού. Πού εστιάζετε ως προς αυτό;

Ο «Παρθενώνας των Υποθαλάσσιων Μουσείων», το κλασικό ναυάγιο της Περιστέρας, το αυθεντικό, αρχαιότερο ναυάγιο στον κόσμο στο οποίο μπορεί να καταδυθεί άνθρωπος που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2020, έβαλε τη Θεσσαλία στον χάρτη του παγκόσμιου καταδυτικού τουρισμού, ως την πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα με επισκέψιμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους και ανέδειξε την Αλόννησο στους κορυφαίους προορισμούς βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στον κόσμο.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας βραβεύτηκε για τα Υποθαλάσσια Μουσεία της, με το πρώτο ευρωπαϊκό βραβείο καινοτομίας ECTN στην κατηγορία: «Καινοτομία και ψηφιοποίηση στον αειφόρο πολιτιστικό τουρισμό, προς έξυπνους προορισμούς». Η Επιτροπή Αξιολόγησης αναγνώρισε το έργο ως «παράδειγμα αριστείας που εμπνέει άλλους τουριστικούς προορισμούς και ενθαρρύνει την περαιτέρω ανάπτυξη βιώσιμων και υπεύθυνων πρωτοβουλιών πολιτιστικού τουρισμού».

Σήμερα η Θεσσαλία διαθέτει ένα πανόραμα 9 επισκέψιμων ναυαγίων, στον Δυτικό Παγασητικό και τις Σποράδες- κλασικής εποχής, ελληνιστικής, βυζαντινής και νεότερων χρόνων- που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο Υποθαλάσσιο Πάρκο επισκέψιμων ενάλιων χώρων για τους αυτοδύτες. Παράλληλα εστιάζουμε στην ανάδειξη, σήμανση, χαρτογράφηση, και πιστοποίηση μονοπατιών για την ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού. Επίσης το νέο πρότζεκτ πάνω στο οποίο δουλεύουμε ονομάζεται «οι Δρόμοι του κρασιού στη Θεσσαλία».

Πρόκειται για ένα αρκετά φιλόδοξο σχεδιασμό που στόχο έχει μέσω ειδικών διαδρομών τα επισκέψιμα να συνδέσει οινοποιεία για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού. Σημαντικές δράσεις υλοποιούμε και για το γαστρονομικό τουρισμό, καθώς αποτελεί προτεραιότητα μας η ανάδειξη της ιδιαίτερης γαστρονομικής ταυτότητας κάθε προορισμού στη Θεσσαλία.

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλίας που μπορεί να αξιοποιήσει ώστε να υποδέχεται τουρίστες όλο τον χρόνο;

Η Θεσσαλία αποτελεί μια μικρογραφία της Ελλάδας, λόγω της πολυμορφίας του φυσικού της τοπίου και της πλούσιας ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς. Με κουλτούρα συνεργασίας και συνέργειας διαμορφώνουμε το δικό μας αυτόνομο αναπτυξιακό πρότυπο στον τουρισμό, με έμφαση στα ποιοτικά και διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά. Ένα νέο τουριστικό μοντέλο με προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον κλάδο των επαγγελματιών και την τοπική οικονομία.

Ένα από συγκριτικά της πλεονεκτήματα είναι η θέση της που βρίσκεται στο κέντρο της χώρας που σε συνδυασμό με το σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο που διαθέτουμε διευκολύνει τη γρήγορη, εύκολη και ασφαλή πρόσβαση των επισκεπτών από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαύσει μια μεγάλη ποικιλία δράσεων μέσα σε πολύ μικρές αποστάσεις. Εκείνο, όμως, που θα ήθελα να υπογραμμίσω είναι ότι το πολυτιμότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλίας είναι οι άνθρωποι της.

Το φιλόξενο και οικογενειακό κλίμα που προσφέρουν τα καταλύματα μας αποτυπώνεται και στην έρευνα του Τουριστικού Βαρόμετρου που δείχνει ότι οι επισκέπτες της Θεσσαλίας δηλώνουν σε ποσοστό 96% ικανοποιημένοι και θα την επέλεγαν για δεύτερη επίσκεψη. Δικαιώνεται και το σλόγκαν μας «Εδώ, ο καθένας μπορεί να ζήσει το μύθο του. Κάθε επίσκεψη, μια διαφορετική εμπειρία».

Από ποιες χώρες βλέπετε μεγαλύτερη ανταπόκριση ως τώρα και σε ποιες στοχεύετε ώστε να ενισχύσετε την προσπάθεια σας για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών;

Διακρίνουμε τα τελευταία χρόνια μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας από την Αμερική, την Μεγάλη Βρετανία, το Ισραήλ, τη Γερμανία αλλά και τη Ρουμανία, Σερβία , Βουλγαρία και Πολωνία. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας διαθέτει μια ολοκληρωμένη τουριστική στρατηγική. Η στρατηγική αυτή υλοποιείται μέσα από συγκεκριμένο σχεδιασμό και επαναληψιμότητα και έχει ως κύριο στόχο τις παρακάτω χώρες και κατηγορίες:

Γερμανία adults 50+
Τσεχία – Πολωνία γενικού τουρισμού
Γαλλία – Ισπανία adults 50+
Ισραήλ youth + adults
Ν. Κορέα –γενικού τουρισμού
Ολλανδία εναλλακτικές μορφές τουρισμού
Ρουμάνια –Σερβία –Βουλγαρία γενικού τουρισμού

Έπειτα από μία πολύ καλή χρονιά συνολικά για τον ελληνικό τουρισμό το καλοκαίρι, ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε για τον φετινό χειμώνα;

Το καλοκαίρι ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Θεωρούμε ότι και τα μηνύματα για το χειμώνα είναι εξίσου ενθαρρυντικά. Η Θεσσαλία το τελευταίο σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου που συνδυάστηκε με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, βούλιαξε από κόσμο με τους προορισμού της και τα μεγάλα αστικά κέντρα να καταγράφουν μεγάλες πληρότητες δίνοντας ανάσες οξυγόνου και αισιοδοξίας στους ανθρώπους της εστίασης και των καταλυμάτων.

Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός τουριστικής προβολής για το χειμώνα βρίσκεται σε εξέλιξη και περιλαμβάνει καμπάνιες μέσω digital marketing, αλλά και καταχωρήσεις και παρουσιάσεις. Το προηγούμενο διάστημα φιλοξενήσαμε δημοσιογράφους της γαλλικής εφημερίδας Le Monde για αφιέρωμα στα Μετέωρα και τουριστικούς πράκτορες από τη Γερμανία σε Λάρισα και Καρδίτσα για την ανάδειξη της παραδοσιακής απόσταξης τσίπουρου. Σε εξέλιξη βρίσκονται στο Νότιο Πήλιο τα γυρίσματα της νέας ταινίας του βραβευμένου με Οσκαρ ισπανού σκηνοθέτη Fernando Trueba με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντίλον ενώ τους επόμενους μήνες η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει σε επτά διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μόνο από τη φιλοξενία της ισπανικής εκπομπής Planeta Calleja στο Πήλιο και στα Μετέωρα περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι που ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον διάσημο παρουσιαστή Jesús González Calleja και τον βραβευμένο με τρία αστέρια Michelin, προσκεκλημένο σεφ Jorge Cruz Mas γνώρισαν τις ομορφιές της Θεσσαλίας, προτού καν η εκπομπή προβληθεί στην ισπανική τηλεόραση.

Παράλληλα, ξεκινά μίνι καμπάνια με θέμα «Χριστούγεννα στη Θεσσαλία» όπου προβάλλουμε χειμερινούς προορισμούς της Θεσσαλίας σε συνδυασμό με περιοχές όπου λειτουργούν θεματικά πάρκα Χριστουγέννων. Ήδη, προορισμοί με θεματικά πάρκα αρχίζουν να καταγράφουν αυξημένες πληρότητες από τα τέλη Νοεμβρίου. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε πάνω στο συγκεκριμένο τομέα, αλλάζοντας τα δεδομένα προς όφελος όλων των Θεσσαλών.

Ρομίνα Νικηφόρου - cnn.gr 

Tο thessalianews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.