Προβληματισμό προκαλούν οι αποκλίσεις των τιμών στο ράφι από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για τα ίδια ακριβώς προϊόντα, οι οποίες αγγίζουν ακόμη και το 96% σύμφωνα με έρευνα του OPEN.
Τα στοιχεία της έρευνας
Για παράδειγμα, ελαιόλαδο δύο λίτρων πωλείται, στο ένα σούπερ μάρκετ 25,98€, ενώ την ίδια ώρα, στο ράφι άλλου σούπερ μάρκετ, θα το βρει κανείς στα 28,50€. Η διαφορά αγγίζει το 9,7%.
Μία οδοντόκρεμα συν μία δώρο πωλούνται σε σούπερ μάρκετ στα 2,33€, ενώ στο ράφι άλλης επιχείρησης ανεβαίνει στα 4,57€. Διαφορά στο 96%.
Σαμπουάν 360 ml στο ένα σούπερ μάρκετ κοστίζει 3,46€, ενώ σε άλλο σούπερ μάρκετ, το ίδιο ακριβώς προϊόν, πωλείται στα 4,87€. Η διαφορά τους είναι στο 40%.
Τα στοιχεία της έρευνες της Circana για τα σούπερ μάρκετ είναι χαρακτηριστικά. Ο τζίρος αυξήθηκε στο 11μηνο κατά 9,5%, αύξηση που οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις οι οποίες κινήθηκαν στο 7,2% . Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε μόλις 2,2%.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το ίδιο διάστημα, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά και απορρυπαντικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας όπως οδοντόκρεμες 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.
Σκρέκας: «Αποκλίσεις σε σχέση με την Ευρώπη σε βρεφικό γάλα και απορρυπαντικά»
Σύμφωνα με τα όσα διαμήνυσε ο Κώστας Σκρέκας, πάντως, «θέλουμε να εφαρμόσουμε τα μέτρα για την ακρίβεια στις κατηγορίες που χαρτογραφήσαμε και είδαμε ότι υπάρχει πρόβλημα όπως το βρεφικό γάλα και τα απορρυπαντικά στα οποία καταγράφηκαν αποκλίσεις με την Ευρώπη».
Την ίδια στιγμή, έρχεται και η πρώτη καμπάνα για την αισχροκέρδεια στο βρεφικό γάλα με το υπουργείο Ανάπτυξης να ετοιμάζεται να επιβάλλει τσουχτερό πρόστιμο σε μία από τις 4 μεγάλες επιχειρήσεις που ελέγχουν την αγορά.
ethnos.gr