Σε «μάστιγα» έχουν μετατραπεί τα ανασφάλιστα οχήματα στη Μαγνησία, ενώ όπως αναφέρουν ασφαλιστές, θα πρέπει να αλλάξει και η κουλτούρα των οδηγών αλλά και η προσέγγιση των επαγγελματιών.
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Ασφαλιστών Μαγνησίας Άννα Τσιτσιγιάννη, δήλωσε μεταξύ άλλων «Η «μάστιγα» με τα ανασφάλιστα οχήματα, θεωρώ ότι, έχει να κάνει αρχικά με το πως βλέπουμε την ασφάλιση. Οι περισσότεροι είναι όχι και τόσο «τακτικοί» οδηγοί κι αδιαφορούν. Νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί για την τροχαία, αλλά στην πραγματικότητα όμως αυτό που δεν έχουν καταλάβει και φταίμε και εμείς σε αυτό είναι ότι, με την ασφάλεια σώζουν και την περιουσία τους. Έχουμε δει να χάνονται περιουσίες και φταίμε κι εμείς γι αυτό. Πρέπει να κοιτάζεις την εταιρεία, τον συνάδελφο, να πληρώσεις έγκαιρα κ.α.».
Η Πρόεδρος, υπενθύμισε ότι εδώ κι αρκετά χρόνια υπάρχει σύστημα που φαίνονται τα ανασφάλιστα οχήματα κι όπως πρόσθεσε «Παλαιότερα είχαν γίνει έλεγχοι για να σταλούν πρόστιμα μέσω taxisnet, αλλά έχει να κάνει με την κουλτούρα και την παιδεία κάθε οδηγού».
Μάλιστα παρότρυνε τους οδηγούς να φροντίζουν νωρίτερα, καθώς όπως διευκρίνισε «αν π.χ. το συμβόλαιο λήγει στις 20 του μήνα και νωρίτερα να πάει ο ιδιοκτήτης το συμβόλαιο θα έχει ισχύει από τις 20 του μήνα, ούτε οι όροι αλλάζουν, ούτε η ημερομηνία. Μόνο στην Ελλάδα, έχουμε κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα κι αυτό θα πρέπει να λυθεί κάποια στιγμή και να γίνουν προσπάθειες ταυτοποίησης των ανασφάλιστων οχημάτων. Είναι πολύ άδικο για τους ιδιοκτήτες που είναι τυπικοί και πληρώνουν κανονικά τα ασφάλιστρά τους».
Ανασφάλιστα οχήματα, παρατηρούνται κυρίως σε αγροτικές περιοχές, πολλά δίκυκλα και μηχανές μεγάλου κυβισμού, που είτε σύμφωνα με την πρόεδρο, δεν μπορούν να καταβάλλουν το οικονομικό αντίτιμο του ασφαλιστηρίου οι ιδιοκτήτες, είτε αδιαφορούν κι αμελούν καθώς, θεωρούν ότι δε θα συμβεί κάτι σε αυτούς. «Υπάρχουν περιπτώσεις ιδιοκτητών που έχουν παλιά αγροτικά αυτοκίνητα για τα χωράφια τους και δεν τους ενδιαφέρει να τα ασφαλίσουν» προσθέτει η πρόεδρος.
Ο Μιχάλης Ζίντρας ασφαλιστής, ανέφερε κι αυτός με τη σειρά του ότι, ενώ είχε περιοριστεί ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων – δικύκλων κι αυτοκινήτων, εντούτοις, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μία αύξηση και δεν αποκλείεται τα ανασφάλιστα οχήματα να ξεπερνάνε τις 500.000.
Ο ίδιος, υπενθύμισε ότι παλαιότερα, υπήρξαν διασταυρώσεις στοιχείων που έγιναν, ωστόσο όπως συμπλήρωσε «θεωρώ ότι θα πρέπει στην Ελλάδα να υπάρχει προειδοποιητικός μηχανισμός για ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι θα ενημερώνονται εγκαίρως. Με αυτόν τον προειδοποιητικό μηχανισμό, θα ελαχιστοποιηθεί και η επιβάρυνση του κράτους και θα παγιωθεί αυτή η κουλτούρα, ώστε να μην επιβαρύνεται και το επικουρικό με ανασφάλιστα οχήματα».
Ποιες κυρώσεις προβλέπονται
Να σημειωθεί ότι, ο Νόμος είναι ιδιαίτερα αυστηρός για τις περιπτώσεις των οδηγών που κινούνται με ανασφάλιστο όχημα και προβλέπει την επιβολή των παρακάτω κυρώσεων:
Αφαίρεση πινακίδων, της άδειας κυκλοφορίας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για έξι (6) μήνες.
Η πρόκληση δε ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια.
Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου των 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
e-thessalia.gr