Οριστικά φαίνεται να κουνά… μαντήλι στο λιμάνι του Βόλου, το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Infinity, το οποίο είχε προγραμματίσει συνολικά 19 προσεγγίσεις για τη σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι «χάνονται» τουλάχιστον 38.000 τουρίστες, όσοι και οι επιβάτες των 19 κρουαζιέρων του Celebrity Infinity που φαίνεται να βάζει στα πλάνα της την Κύπρο σε αντικατάσταση του Βόλου.
Χθες το πρακτορείο Παπαγεωργίου Shipping Agency δέχθηκε και δεύτερο «άκυρο» από την εταιρεία που πρακτορεύει το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο. Θα προσέγγιζε, βάσει προγραμματισμού, στο λιμάνι του Βόλου, το ερχόμενο Σάββατο 27 Απριλίου, μεταφέροντας 2.270 επιβάτες και 1.000 άτομα πλήρωμα, αλλά ανακοίνωσε ότι δεν θα έρθει. «Δεν δέχτηκαν να κάνουν ούτε το δοκιμαστικό, να δέσουν στη ράδα για την πρώτη προσέγγιση.
Πλέον, αν δεν αλλάξει η κατάσταση στο λιμάνι, είμαστε σίγουροι ότι θα ακυρωθούν και οι 19 προσεγγίσεις. Και δυστυχώς, το κενό που δημιουργείται δεν αναπληρώνεται με τις προσεγγίσεις μικρότερων κρουαζιερόπλοιων», ανέφερε ο ναυτικός πράκτορας Νίκος Σκλιας.
Το ντόμινο των ακυρώσεων με κατατροφικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία φαίνεται να σηματοδότησε η ακύρωση προσέγγισης στο λιμάνι της πόλης του κρουαζιερόπλοιου NCL Gateways. Το εμβληματικό κρουαζιερόπλοιο των 4.000 και πλέον επιβατών, ακύρωσε τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις του στο λιμάνι του Βόλου, κάνοντας απλώς την αρχή… Δεύτερη κατά σειρά ακύρωση ήρθε από το Celebrity Infinity που θα έριχνε άγκυρα στη ράδα επιχειρώντας αποβίβαση των επιβατών με λάντζες μέχρι τον ντόκο.
Πριν το… τεστ όμως ήρθε η ακύρωση. Η εταιρεία που πρακτορεύει το Celenrity Infinity ενημέρωσε ότι τελικώς αλλάζει λιμάνι, πήγε όπως και το Gateways στη Θεσσαλονίκη και πλέον εξετάζει και την προοπτική της Κύπρου, ως εναλλακτική.
Στο λιμάνι του Βόλου, μετά τις διπλές καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, έχουν «καθίσει» 700.000 κ.μ. φερτής ύλης και έχουν μειώσει τα βάθη έως και δύο μέτρα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προσεγγίσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια αλλά και εμπορικά πλοία. Από το ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει τη συγκέντρωση στοιχείων και τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη της εταιρείας που θα αναλάβει την απομάκρυνσης των υλικών από τον πυθμένα, ακόμη δεν υπάρχουν νεότερα.
Κάθε ακύρωση συνεπάγεται απώλειας εσόδων δεκάδων χιλιάδων ευρώ για την τοπική οικονομία: δικαιώματα Ο.Λ.Β, λιμενικά τέλη, ρυμουλκά, πλοηγοί, εργαζόμενοι στο λιμάνι, ναυτικοί πράκτορες, τουριστικοί πράκτορες, λεωφορεία, ταξί, εστίαση, αγορά, όλοι χάνουν από κάθε ακύρωση προσέγγισης
Eλένη Χάνου (Ταχυδρόμος)