Δέκα μέρες μετά το άνοιγμα της πλατφόρμας που αφορά την υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού) για πτυχιούχους ΑΕΙ και ΤΕΙ και έχουν ήδη κατατεθεί 35.500 αιτήσεις, ενώ 13.500 είναι «ανοιχτές προς υποβολή», οπότε αναμένεται να κατατεθούν τις επόμενες μέρες. Η προθεσμία για την κατάθεση των αιτήσεων λήγει (εκτός αν δοθεί παράταση) στις 20 Δεκεμβρίου (ημέρα Τρίτη στις 14.00), ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να αναγράψουν οπωσδήποτε στο κατάλληλο πεδίο της ηλεκτρονικής αίτησης και να καταβάλουν το αντίτιμο του ηλεκτρονικού παραβόλου μέχρι την υποβολή της αίτησης. Χωρίς τον αριθμό παραβόλου η αίτηση δεν μπορεί να οριστικοποιηθεί, τονίζεται από το ΑΣΕΠ, που συνιστά στους υποψηφίους να μην αναμένουν την τελευταία μέρα για την υποβολή της αίτησης. «Είναι πάγια τακτική τις τελευταίες μέρες να κατατίθενται πάρα πολλές αιτήσεις», επισημαίνει στέλεχος του ΑΣΕΠ.
Τα νέα τεστ
Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί ανάμεσα στους υποψηφίους, όπως προκύπτει από τα γκρουπ που έχουν δημιουργηθεί στο Διαδίκτυο σε σχέση με τις νέες δοκιμασίες που για πρώτη φορά περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό, τη δοκιμασία δεξιοτήτων και το τεστ εργασιακής αποτελεσματικότητας.
Χαρακτηριστικά, σε ομάδα στο facebook έπειτα από μεγάλη συζήτηση σε σχέση με τις νέες αυτές δοκιμασίες –«θα είναι πολλαπλής επιλογής» ή «θα έχει ασκήσεις»–, ένας υποψήφιος προτείνει να αποσταλεί mail στο ΑΣΕΠ από όσο το δυνατόν περισσότερους υποψηφίους ζητώντας να διευκρινιστεί η ύλη και τα βιβλία. Το ΑΣΕΠ σε μια προσπάθεια να διευκολύνει τους υποψηφίους δημοσιεύει παραδείγματα από το είδος των ερωτήσεων που θα περιλαμβάνονται στη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας.
Οπως ανακοίνωσε το Ανώτατο Συμβούλιο, θα υπάρχουν ερωτήσεις αριθμητικού συλλογισμού οι οποίες έχουν στόχο να αξιολογήσουν την ικανότητα των υποψηφίων να κάνουν λογικούς συλλογισμούς, αποκωδικοποιώντας τη σχέση μεταξύ αριθμών που θα δoθούν. Επίσης θα υπάρχουν ερωτήσεις λεκτικού συλλογισμού, οι οποίες αξιολογούν τη δυνατότητα των υποψηφίων να κατανοούν τη σχέση μεταξύ λέξεων και εννοιών προκειμένου να καταλήξουν στη «λύση».
Πρόκειται για ασκήσεις που υπάρχουν σε τεστ δεξιοτήτων. Στις εξετάσεις οι υποψήφιοι θα κληθούν επίσης να απαντήσουν πώς θα αντιδρούσαν σε μια υποθετική κατάσταση με την οποία ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι στην εργασία τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε προτεινόμενα σενάρια. Σύμφωνα με το παράδειγμα του ΑΣΕΠ: «Εργάζεστε σε υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επεξεργασία αιτήσεων χορήγησης ενός κοινωνικού επιδόματος όπου η αίτηση μπορεί να γίνει μόνο διαδικτυακά, ωστόσο πολλοί πολίτες έρχονται διά ζώσης, φοβούμενοι ότι δεν θα προλάβουν.
Τι κάνετε; 1. Δέχεστε τις αιτήσεις 2. Κρατάτε τα στοιχεία επικοινωνίας τους 3. Ενημερώνετε τους πολίτες ότι δεν είναι εφικτή και τους ζητάτε να αποχωρήσουν 4. Διαβεβαιώνετε τους πολίτες ότι η υπηρεσία έχει γνώση του προβλήματος και προβλέπεται να δοθεί παράταση, αλλά δεν είναι εφικτή η παραλαβή χειρογράφων. Σωστή απάντηση η «4».
Τάνια Γεωργιοπούλου (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)