Στη επέκταση του προγράμματος «Κλικ Ζωής» σε ακόμη 50 πολίτες, προχωρούν ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε.
Πρόκειται για πρόγραμμα που υλοποιήθηκε την περίοδο της πανδημίας και αφορούσε περίπου 30 μοναχικούς ηλικιωμένους του προγράμματος «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ», καθώς και πολίτες με προβλήματα κινητικότητας.
Το πρόγραμμα, σε συνεργασία με τις εταιρείες Legrand Care και ΓΝΩΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Ε., ήταν πιλοτικό, δωρεάν και αφορούσε σε υπηρεσία έκτακτης κλήσης σε βοήθεια.
Αυτό επιτεύχθηκε μέσω δύο συσκευών τηλεφροντίδας: μία σταθερή συσκευή υποστήριξης «NOVO» στην οικία των ωφελουμένων και μία «έξυπνη» συσκευή χειρός με κουμπί πανικού.
Έτσι, σε περίπτωση ανάγκης, ο ωφελούμενος μπορεί οποιαδήποτε στιγμή και όπου και αν βρίσκεται εντός της οικίας του, απλά να πιέζει το κουμπί της συσκευής χειρός, καλώντας άμεσα στο τηλεφωνικό κέντρο – κέντρο τηλεφροντίδας.
Πλέον, και αφού ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πιλοτική πρώτη φάση της υπηρεσίας, ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε. επεκτείνουν τη δωρεάν παροχή τού «ΚΛΙΚ ΖΩΗΣ» σε επιπλέον 50 δημότες μοναχικούς ηλικιωμένους και πολίτες με προβλήματα κινητικότητας.
Όπως τόνισε ο αντιδήμαρχος Νίκος Σακκάς «η επιτυχία της πρώτης φάσης, μας οδήγησε στη συνέχεια της συνεργασίας, για μια υπηρεσία που αποδείχθηκε και χρήσιμη και ουσιαστική και σημαντική για δημότισσες και δημότες που είχαν την ανάγκη να τους παράσχουμε βοήθεια…..”
Προϋπόθεση για επέκταση του συστήματος είναι, οι ενδιαφερόμενοι να διαθέτουν στο σπίτι τους, σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η υπηρεσία θα παρέχεται δωρεάν για τουλάχιστον 6 μήνες, με δυνατότητα παράτασης μέχρι και ένα έτος.
Οι ωφελούμενοι θα επιλεγούν με κοινωνικά κριτήρια από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Τρικκαίων, αφού εκδηλώσουν και σχετικό ενδιαφέρον.
Για να δηλώσει κάποιος ενδιαφέρον συμμετοχής στην υπηρεσία, αρκεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο της e-trikala A.E., στο 24310 73888 (Μαρία Ξηντάρα, τις καθημερινές και τις ώρες 9:00 – 13:30), για να υποβάλει σχετικό αίτημα, ενημερώνοντας για τις συγκεκριμένες ανάγκες και συνθήκες διαβίωσής του.
Οσοι επιλεγούν, θα μπορούν να επικοινωνούν άμεσα και οποιαδήποτε ώρα και στιγμή, μέσω ειδικής πιστοποιημένης συσκευής, συνδεμένης στο διαδίκτυο, με άριστα καταρτισμένο προσωπικό τού εικοσιτετράωρης λειτουργίας, κέντρου τηλεφροντίδας, για την παροχή υποστήριξης και αν χρειαστεί, αποστολή βοήθειας.
Το άριστα καταρτισμένο προσωπικό τού τηλεφωνικού κέντρου – κέντρου τηλεφροντίδας είναι ικανό να παρέχει ψυχολογική υποστήριξη, αλλά και άλλη βοήθεια, αν χρειαστεί. Συγκεκριμένα, ψυχολόγος ή κοινωνικός λειτουργός, θα συζητά με τους καλούντες ωφελούμενους για να διερευνήσει, στα αυστηρά πλαίσια σαφώς καθορισμένου πρωτοκόλλου διαχείρισης κλήσεων-συμβάντων, εάν χρειάζεται:
– να παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη
– να αποστείλει πρόσθετη βοήθεια (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Άμεση Δράση)∙
– να καλέσει συγγενείς ή εθελοντές, εφόσον ο ωφελούμενος έχει συναινέσει σχετικά να ειδοποιούνται σε περίπτωση περιστατικού
– να συντονίσει πιθανή απαιτούμενη αποστολή φαρμάκων ή ειδών πρώτης ανάγκης.