Κίνηση και ζήτηση σε αρκετά μικρότερο βαθμό σε σχέση με πέρυσι, επισκέπτες-πελάτες «μαγκωμένοι» στο να ανοιχτούν και να σπαταλήσουν χρήματα ακόμη και από αγορές που παραδοσιακά δεν έχουν τέτοια ζητήματα, ένας Ιούνιος πολύ μακριά από τα καθιερωμένα και γενικώς ένα αίσθημα μη ικανοποίησης για την πορεία της τουριστικής σεζόν μέχρι τώρα, συνθέτει την εικόνα στα τοπικά γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων.
Με βάση τα όσα επισημαίνουν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στελέχη που απασχολούνται σε τέτοιες επιχειρήσεις τοπικά, εκτός από τη Σκιάθο που κάτι άρχισε να κινείται πιο δυναμικά, στον υπόλοιπο νομό και ειδικότερα στη χερσαία Μαγνησία η κίνηση ακόμη είναι αναιμική.
Οι λιγότερες συγκριτικά με άλλες χρονιές πτήσεις από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, σε συνδυασμό με ότι ακόμη δεν υπάρχει μαζική άφιξη τουριστών, δε βοηθούν ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση και το άγχος έχει κυριεύσει τους επαγγελματίες. Μέσα στον χειμώνα έσπευσαν να ενισχύσουν τους στόλους τους με νέα οχήματα και αγωνιούν αν θα μπορέσουν να κάνουν απόσβεση.
Διατηρούν ωστόσο προσδοκίες ότι το δίμηνο Ιούλιος- Αύγουστος μπορεί να αποδειχτεί σωτήριο παραμένουν, με όλους να προσβλέπουν στην αύξηση της επισκεψινότητας, την ώρα που το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων έχει ανέβει πολύ εξαιτίας του κύματος ακρίβειας σε σειρά προϊόντων, υλικών, υπηρεσιών, καθώς όλα λειτουργούν ως «αλυσίδα».
Αν και οι τιμές διατηρήθηκαν εν πολλοίς στα ίδια επίπεδα με την περυσινή περίοδο και παρότι τον Απρίλιο και τον Μάιο η σεζόν φαινόταν ότι ξεκινάει με καλύτερες προοπτικές, ο Ιούνιος δε μπήκε με «το δεξί».
«Ακόμη και να χαμηλώσουμε τα πακέτα των προσφορών η ζήτηση ακόμη παραμένει πολύ μικρή σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι», υπογράμμισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ υπάλληλος γραφείου ενοικίασης, εκτιμώντας ότι συγκριτικά με το 2023 η κάμψη ήδη προσδιορίζεται στο 20%.
Ο προβληματισμός των περισσοτέρων επαγγελματιών είναι διάχυτος, αφού όπως τονίζουν ο τζίρος που παραδοσιακά πετυχαίνουν κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο καλύπτει περίπου το 60% του συνολικού τους τζίρου.
«Οι επαγγελματίες δεν μπορούν να βασιστούν π.χ. σε προκρατήσεις που υπάρχουν σήμερα καθότι μέχρι και τελευταία στιγμή ο πελάτης δύναται να προχωρήσει σε ακύρωση για την οποία δεν έχει κάνει ούτε προκαταβολή. Κράτηση για εμάς θεωρείται μόνο όταν ο πελάτες πάρει το αυτοκίνητο», εξηγεί επίσης ο ίδιος υπάλληλος, παρατηρώντας πως όσο υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα τόσο στον κλάδο κυριαρχεί ανησυχία και ανασφάλεια, καθώς ειδικά το καλοκαίρι στις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων απασχολείται επιπλέον προσωπικό, προκειμένου να εξυπηρετείται η αυξημένη κίνηση λόγω τουρισμού.
Βάσω Κυριαζή (Ταχυδρόμος)