Nέα καθυστέρηση στην επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου προκάλεσε η κακοκαιρία Elias που “χτύπησε” το σιδηροδρομικό δίκτυο πριν καλά καλά στεγνώσει από τους τόνους νερού που έφερε ο Ντάνιελ που κατέστρεψαν υποδομές εκατομμυρίων ευρώ και έκοψαν τη χώρα στα δύο τον τελευταίο μήνα.
Μετά την επέλαση του Ντάνιελ που “έπνιξε” το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Θεσσαλία και παρέλυσε τις βασικές αρτηρίες του ελληνικού σιδηρόδρομου, δεν είχε ακόμη δοθεί το “πράσινο φως” για την έναρξη εργασιών αποκατάστασης, καθώς ορισμένα σημεία παρέμεναν βουλιαγμένα μέσα στα λιμνάζοντα νερά, εξηγούν άνθρωποι του σιδηρόδρομου.
Και ενώ οι μόνες εργασίες που είχαν ξεκινήσει, ήταν οι καθαρισμοί των υποδομών από τα φερτά υλικά, ο Elias κάλυψε ξανά το σιδηροδρομικό δίκτυο με νερό, κλαδιά και κορμούς δέντρων, δίνοντας νέα παράταση στην έναρξη των έργων.
“Διπλό το χτύπημα” για τον σιδηρόδρομο
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας εξηγεί ότι τα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία δέχτηκαν “διπλό χτύπημα” μετά τον Elias, με επίκεντρο τον Δομοκό και τον Βόλο. Τώρα, οι καθαρισμοί των υποδομών θα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή, ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο έδαφος για τις εργασίες αποκατάστασης, καθώς η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο.
“Ακόμη και 12 μέρες μετά τον Ντάνιελ δεν είχαν ξεκινήσει οι εργασίες γιατί δεν είχαν κατασταλάξει τα νερά, υπήρχε λάσπη στο σημείο και δεν μπορούν έτσι να γίνουν έργα. Περιμέναμε να υποχωρήσει το νερό και να καθαριστεί το δίκτυο για να μπορούν να μπουν τα μηχανήματα. Στην κακοκαιρία Elias, ο όγκος του νερού ήταν λιγότερος, αλλά ήταν διπλό το χτύπημα”, αναφέρει.
Το βίντεο που κυκλοφόρησε από τον σταθμό του Βόλου μετά την κακοκαιρία Εlias, είναι ενδεικτικό του μεγέθους των ζημιών: Από την ορμητικότητα του νερού, ξηλώθηκε το πλαστικό ενδιάμεσο στις ράγες των τρένων και οι γραμμές καλύφθηκαν από τεράστια κομμάτια δέντρων και φερτά υλικά, μόλις λίγες μέρες μετά την σφοδρότητα του Ντάνιελ, που κατάπιε οχήματα και σπίτια και έθαψε την πόλη στα λασπόνερα. Ο όγκος νερού θα χρειαστεί μέρες μέχρι να υποχωρήσει και τα ογκώδη υλικά χρειάζονται εργατικά χέρια, προκειμένου να απομακρυνθούν.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων της Hellenic Train Nίκος Λάζου σημειώνει ότι η επέλαση του Εlias πάει πίσω τα έργα στον σιδηρόδρομο, καθώς θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να απορροφηθει το νερό.
“Οι εργασίες θα καθυστερήσουν λίγο γιατί πρέπει να υποχωρήσει εκ νέου το νερό για να φανεί το μέγεθος της ζημιάς, να γίνει κοστολόγηση, να δοθεί στο υπουργείο και να προχωρήσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα οι εργασίες”, επεξηγεί.
“Να επαναλειτουργήσουν σύντομα τα τρένα αλλά με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια”
Ο κ. Ντίτσας εκφράζει την ανάγκη να επισπευστεί η διαδικασία αλλά με προτεραιότητα στην ασφάλεια, ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον λάθη του παρελθόντος.
“Είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος, έστω και σε πρώτη φάση με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες αλλά με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Να συντομεύει η διαδικασία, αλλά πάντα να γίνουν αυτά που πρέπει από τους αρμόδιους, όχι όπως τα τελευταία 25 χρόνια με τις παθογένειες που δημιουργήθηκαν”.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν άμεσα, πιθανότατα με απευθείας αναθέσεις με προτεραιότητα τις εμπορευματικές αμαξοιστοχίες.
Kωνσταντίνα Πλοιαρίδη (thesstoday.gr)