Ανοδική τάση συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και τον Ιούνιο που πέρασε. Αυτό προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα οποία δείχνουν ότι οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών ανήλθαν στο πρώτο μισό του 2024 σε 78.020 οχήματα, αυξημένες κατά 10,9% σε σύγκριση με τις 70.361 που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η Toyota συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά, όντας ο πρώτος παίκτης με μερίδιο 16,7% και συνολικά 13.059 ταξινομήσεις στη χώρα μας και ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση στη δεύτερη θέση η Suzuki με 6.497 ταξινομήσεις (μερίδιο 8,3%), εκτοπίζοντας από τη δεύτερη θέση την Peugeot, η οποία βρισκόταν εκεί έως και τον Μάιο. Πλέον η Peugeot στο εξάμηνο βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγοράς από πλευράς ταξινομήσεων με 6.284 αυτοκίνητα και μερίδιο 8,1%. Στην τέταρτη θέση έρχεται η Citroen/DS με 7,5% μερίδιο αγοράς και 5.875 ταξινομήσεις, ακολουθεί η Hyundai με μερίδιο 6,8% και 5.295 ταξινομήσεις, η Opel με μερίδιο 5,6% και 4.339 ταξινομήσεις, η Fiat με 4,9% και 3.842 αυτοκίνητα, η Volkswagen με 4,3% και 3.365 οχήματα, η BMW με μερίδιο 4,1% στα επιβατικά και 3.160 ταξινομήσεις και στη δέκατη θέση βρίσκεται η Skoda με 3,6% και 2.860 ταξινομήσεις.
Κυριαρχούν τα υβριδικά
Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τον Ιούνιο, τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών (44,7%) ακολουθώντας στη δεύτερη θέση τα βενζινοκίνητα (36,9%). Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα εκ των 14.147 επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν, 6.323 ήταν υβριδικά (44,7%), 5.227 βενζινοκίνητα (36,9%), 1.030 πετρελαιοκίνητα (7,3%), 752 ηλεκτρικά (5,3%) και 579 plug-in υβριδικά (4,1%). Από το σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον Ιούνιο (14.147), το 55,8% είχε κινητήρα έως 1.400 κυβικά εκατοστά.
Σημειώνεται ότι η αγορά των ηλεκτρικών θα συνεχίσει την ανοδική πορεία, καθώς έχουν αυξηθεί τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης σε δημόσιους χώρους, ενώ το πρόγραμμα επιδοτήσεων για την αγορά τους αναμένεται να παραταθεί. Η συγκεκριμένη αγορά άρχισε να κινείται το 2020 με μια σειρά από κίνητρα και επιδοτήσεις που δόθηκαν σε υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο πρώτο εξάμηνο ταξινομήθηκαν 3.341 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 4.031 υβριδικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα.
Πρωτιά της BMW στην κατηγορία πολυτελείας
Tην ίδια στιγμή συνεχίζει να χτυπάει πρωτιές στην ελληνική αγορά η BMW στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων, έχοντας ξεπεράσει τη Mercedes, η οποία κυριαρχούσε έως το τέλος του 2022 όταν είχε μερίδιο αγοράς 4,6% και 4.791 ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Ωστόσο και το 2023 αλλά και στο πρώτο εξάμηνο του 2024 η BMW την ξεπέρασε, όπως προκύπτει τόσο από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων όσο και από στατιστικά που δημοσιοποιεί η BMW Hellas. Κυριαρχεί η ηλεκτρική σειρά BMWi και η MINI, παραμένοντας στην πρώτη θέση των πολυτελών αυτοκινήτων με αύξηση κατά 1,4% σε σχέση με το εξάμηνο του 2023. Το μερίδιο του BMW Group στην πολυτελή κατηγορία για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ανήλθε σε 40,9% και 5,2% ήταν το μερίδιό του στο σύνολο της αγοράς με 3.160 ταξινομήσεις μοντέλων BMW, ηλεκτρικών BMWi και 867 ταξινομήσεις αυτοκινήτων ΜΙΝΙ. Στα best seller μοντέλα της μάρκας είναι η BMW X1 και η ηλεκτρική iX1 με 1.416 ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο.
Εντατικοποίηση των προσφορών από τους εμπόρους
To τελευταίο διάστημα αρκετές αντιπροσωπείες επιδίδονται σε σημαντικές προσφορές στην ελληνική αγορά, όπως αναφέρουν στελέχη με γνώση του θέματος. Η πολιτική των προσφορών, έρχεται να διαδεχθεί μια περίοδο μετά την πανδημία, κατά την οποία όχι μόνο δεν υλοποιούνταν προωθητικές ενέργειες, αλλά οι τιμές για την αγορά ενός αυτοκινήτου αυξήθηκαν σημαντικά. Την ίδια στιγμή ήταν πολύ έντονη η έλλειψη διαθέσιμων αποθεμάτων για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών λόγω των αναταράξεων που είχε φέρει στην παραγωγή αλλά και ευρύτερα στην εφοδιαστική αλυσίδα η Covid-19. Το γεγονός αυτό είχε δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις και καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών που κατά περίπτωση ξεκινούσαν από 6 ή και 8 μήνες και σε πολλές περιπτώσεις υπερέβαιναν ακόμα και το έτος.
Ο ρόλος των εταιρικών πωλήσεων
Στέλεχος μεγάλου εισαγωγικού ομίλου αναφέρει στο Capital ότι αυτή την περίοδο οι πωλήσεις σε επίπεδο λιανικής, μέσω των εκθέσεων αυτοκινήτου είναι μειωμένες, με δεδομένες και τις περιορισμένες επισκέψεις εν δυνάμει ενδιαφερόμενων πελατών στα καταστήματα. Σημαντικό μέρος της κατανάλωσης υποστηρίζεται από τις εταιρικές πωλήσεις για leasing και ενοικίαση. Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ταξινομήσεων με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είναι αυξημένος στο πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2023, η εξήγηση για το συγκεκριμένο γεγονός έχει αρκετές πτυχές. Πρόκειται τόσο για παλαιότερες παραγγελίες που εκτελούνται και ταξινομούνται κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ενώ ταυτόχρονα μέρος των ταξινομήσεων αυτών οφείλεται στη μαζικότερη αγορά αυτοκινήτων από εταιρείες ενοικιάσεων αλλά και leasing.
capital.gr