Ο εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο ενέταξε στο έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών να μετατραπούν σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης (one stop shop), δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.

Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο δημοσίευσε Οδηγό υποβολής προτάσεων δράσεων στο πλαίσιο του Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» από τους δήμους της χώρας, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ», σκοπεύει να ενισχύσει ελληνικούς δήμους στην προσπάθειά τους, μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και ομάδων ειδικών κατηγοριών, όπως ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, να μετασχηματίσουν τα ΚΕΠ όχι μόνο σε πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Ο ρόλος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο συγκεκριμένο έργο είναι:

Η Δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης για υποβολή προτάσεων
Η επιχορήγηση των Δήμων για την εκτέλεση των δράσεων που προβλέπονται στο πλαίσιο του Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ»
Ο Έλεγχος συμβατότητας και συνάφειας των υποβαλλόμενων προτάσεων σε σχέση με τους γενικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0.
Η υποστήριξη των δικαιούχων καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου στην ορθή υλοποίηση των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Έργο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» και η κάλυψη των επιμέρους στόχων που έχουν τεθεί σε αυτό.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα παράσχει τις ανωτέρω υπηρεσίες με την υποστήριξη ενός τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα πρέπει να παρέχει τις υπηρεσίες του οριζόντια προς όλους τους δικαιούχους.

Αντικείμενο του Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ»

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) είναι, εδώ και δύο δεκαετίες, ένας από τους πιο φιλικούς προς τον πολίτη και ταυτόχρονα αποτελεσματικούς τομείς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Τα ΚΕΠ παρέχουν διοικητικές πληροφορίες και διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες.

Μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και ομάδων ειδικών κατηγοριών, όπως ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, τα ΚΕΠ αποτελούν πια όχι μόνο πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Οι τρεις δράσεις που χρηματοδοτούνται

Δράση για την προμήθεια Η/Υ, Εκτυπωτών και Tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet, με συνολικό προϋπολογισμό 2,11 εκατ. ευρώ.
Δράση για την Υλοποίηση Συστήματος διαχείρισης επισκεπτών & Προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών, προϋπολογισμού 8,69 εκατ. ευρώ.
Δράσεις για τις εργασίες ανακαίνισης των ΚΕΠ, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ.
Τα ΚΕΠ
Τα ΚΕΠ αποτελούν Οργανικές Μονάδες των δήμων. Εποπτεύονται ως προς την επιχειρησιακή λειτουργία τους και τις υπηρεσίες που παρέχουν από τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Μιας Στάσης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ ο τεχνικός σχεδιασμός, η ανάπτυξη, διαχείριση και υποστήριξη παραγωγικής λειτουργίας των πληροφοριακών τους συστημάτων υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr.

Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης (one stop shop), δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.

Στόχος των ΚΕΠ είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους πολίτες αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας.

Η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ΚΕΠ απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, όπως κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, εκπαίδευση προσωπικού κ.ά.

Σε αυτό το πλαίσιο, με το παρόν έργο σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο βασικά επίπεδα:

α) την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.α.),

β) την προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ και

γ) δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των ΚΕΠ που περιλαμβάνουν

προμήθεια μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, Εκτυπωτών, tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet) για τους χρήστες των ΚΕΠ.
υλοποίηση Συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Το Σύστημα θα αποτελείται από το σύστημα εκτύπωσης του αριθμού προτεραιότητας καθώς και από τη μονάδα ενημέρωσης του πολίτη για τη σειρά προτεραιότητας. Μέσω web based εφαρμογής η οποία θα είναι hosted στο G-cloud, θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείνουν ραντεβού στα επιλεγμένα ΚΕΠ και να παίρνουν αριθμό προτεραιότητας για την εξυπηρέτησή τους. Από την ίδια εφαρμογή, θα μπορούν να ενημερώνονται τα στελέχη των ΚΕΠ για τα προγραμματισμένα ραντεβού. Η ίδια λειτουργικότητα θα διατίθεται και για τους πολίτες που επισκέπτονται τα ΚΕΠ χωρίς ραντεβού.
Προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Χρηματοδότηση - Επιλέξιμοι δήμοι
Το Έργο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, στο πλαίσιο του Ψηφιακού Πυλώνα του Component 2.2 (Modernize). Η χρηματοδότηση των δήμων θα λάβει τη μορφή επιχορήγησης από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» και της παρούσας πρόσκλησης θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας, με ποσό πάνω από 40 εκατ. ευρώ.

Υποβολή και έλεγχος συμβατότητας προτάσεων

Πρώτο Στάδιο - Υποβολή Σύμφωνης Γνώμης

Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι καλούνται εντός δέκα ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας πρόσκλησης να υποβάλλουν σύμφωνη γνώμη από το αρμόδιο όργανο τους (Οικονομική Επιτροπή), με την οποία θα αποδέχονται την ανάληψη της υλοποίησης της δράσης.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας προβλέπεται η επιχορήγηση κάθε δήμου σε ποσοστό 30% επί του συνόλου του προϋπολογισμού που του αναλογεί.

Δεύτερο Στάδιο - Ενεργοποίηση διαδικασιών ανάθεσης

Οι ενδιαφερόμενοι δήμοι καλούνται εντός ενός μηνός από την ως άνω διατύπωση της σύμφωνης γνώμης τους για την εκτέλεση του έργου που τους αναλογεί να ενεργοποιήσουν τις σχετικές διαδικασίες ανάθεσης.

Ως ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάθεσης νοείται:

α) η αποστολή πρόσκλησης προς υποψήφιο/ους για την υποβολή προσφοράς σε περιπτώσεις που επιτρέπεται η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης σύμφωνα με το άρθρο 118 του ν. 4412/2016 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή

β) η προκήρυξη διαγωνισμού σε κάθε άλλη περίπτωση.

Τρίτο Στάδιο - Διαδικασίες Υλοποίησης Έργων

Καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των έργων που εκτελούν οι δήμοι της χώρας στο πλαίσιο του έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ», το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα εκδίδει οριζόντιες ή/και πιο εξειδικευμένες οδηγίες, ως συμπλήρωμα της παρούσας πρόσκλησης, με τις οποίες οι δήμοι δεσμεύονται να συμμορφώνονται.

euro2day.gr