Μέσα σε 15 μήνες θα ολοκληρωθεί η δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων στη χώρα, ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισήγησή του σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, επισημαίνοντας ότι δεν είναι μια διαδικασία που ξεκινά τώρα, αλλά μια διαδικασία που επιταχύνεται.

Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου, ολόκληρος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας, δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, ήδη το συγκεκριμένο σύστημα ETCS το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, έχει δοκιμαστεί με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.

Νέα πλατφόρμα για αξιόπιστο χρόνο στα δρομολόγια - Αποκλείεται η σύγκρουση

Παράλληλα, προωθείται νέα μέθοδος για τον ακριβή γεωεντοπισμό σε πραγματικό χρόνο των τρένων «η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση 2 τρένων και αυτό διότι, ενώ τα συμβατικά GPS δίνουν πληροφορίες με απόκλιση έως και 15 μέτρα, το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας το οποίο ιδρύεται χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Έτσι θα εντοπίζεται εξαρχής κάθε πιθανό πρόβλημα», συμπλήρωσε ο Κ. Μητσοτάκης.

Γρήγορα, διαβεβαίωσε ο πρωθυπουργός, αυτή η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr θα είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες ώστε να διαπιστώνεται και η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.

«Σκοπός να κάνουμε μια νέα ΔΕΗ»

Ο Κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για τολμηρές παρεμβάσεις και ένα πολύ πιο αυστηρό πλαίσιο, με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις και στις απολαβες των εργαζομένων, αλλά και μια πιο αποτελεσματική διοίκηση η οποία θα έχει δυνατότητα να αξιοποιεί στελέχη από τη διεθνή αγορά. «Σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός, να γίνει μια νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μια υγιής και δυναμική επιχείρηση, που αναπτύσσεται και πρωταγωνιστεί στην αγορά ενέργειας, όχι μόνο στην πατρίδα μας, αλλά και στη ΝΑ Ευρώπη», είπε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι ο «νέος ΟΣΕ» θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Κομισιόν και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο όσο προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες, όσο και ως προς της ΡΑΣ και τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ». Για τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ εξήγησε ότι ενισχύεται περαιτέρω γιατί «έχει σημασία η πρόληψη των κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους».

Βιντεοεπιτήρηση και ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών. Όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων και με αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, θα μπορεί να αξιολογείται και πιο εύκολα και η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων είναι σε θέσεις ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές.

Η επιλογή θα πρέπει να γίνεται πια με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια και με τακτικά ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού, αλλά και με πρακτική εκπαίδευση η οποία θα συμπεριλαμβάνει πλέον και προσομοιωτές, όπως γίνεται και στην αεροπορική εκπαίδευση.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών εισηγείται να επανέλθει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, ο οποίος με βάση τη δική του εμπειρία θα μπορεί να εντοπίζει κινδύνους, βεβαίως προληπτικά, και ταυτόχρονα δημιουργείται και μια ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Αυτή θα αποτελεί και το όργανο το οποίο θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζεται το πρωτόκολλο.

«Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων», είπε ο πρωθυπουργός.

«Δίνουμε απάντηση στα Τέμπη με ένα δύσκολο έργο που θα φέρει ορατό αποτέλεσμα»

Ο πρωθυπουργός κατέληξε λέγοντας:

«Εκείνο το οποίο προσωπικά θα ήθελα να τονίσω είναι ότι συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται, επίσης, για ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο. Αλλά είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.

Να επισημάνω ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει, προφανώς, και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Να κλείσω λέγοντας και πάλι ότι, ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».

kosmoslarissa.gr