Στη Βουλή αναμένεται μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και ακολούθως μέσα στον Οκτώβριο να υπογραφούν οι συμβάσεις για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας για να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Προσωρινή ανάδοχος είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που έδωσε έκπτωση 37,19% στη διαδικασία ανοίγματος των οικονομικών προσφορών. Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου, όπου το «παρών» έδωσαν συνολικά τέσσερα σχήματα. Θετική εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από χρόνια σε μεγάλο σιδηροδρομικό διαγωνισμό δεν υπήρξαν δικαστικές προσφυγές, με αποτέλεσμα να προωθηθούν γρήγορα οι διαδικασίες. Εφόσον οι υπογραφές πέσουν μέσα στον Οκτώβριο, τότε ο διαγωνισμός θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα επτά – οκτώ μηνών.
Με βάση προηγούμενους διαγωνισμούς μεγάλων σιδηροδρομικών έργων το διάστημα αυτό ήταν κατά μέσο όρο από 12 μέχρι 18 μήνες. Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ./ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5 χλμ. προς αντικατάσταση της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.
Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε ποσό με ΦΠΑ 82,89 εκατ. ευρώ (66,84 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι 3 χρόνια και άλλα 3 χρόνια είναι η περίοδος συντήρησης. Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. "Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020".
e-thessalia.gr