Σε τροχιά υλοποίησης τίθεται το έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισας – Βόλου σύμφωνα με τη διαβεβαίωση του Γιάννη Αντωνιάδη, προέδρου της ελληνικής εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού και μέλους του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ.
Όπως σημειώνει ο «Ταχυδρόμος» με αφορμή τη χθεσινή κοπή πίτας του ΟΣΕ, ο κ. Αντωνιάδης ανέφερε ότι το έργο δημοπρατείται σε διάστημα τριών μηνών, ενώ σημείωσε παράλληλα ότι προγραμματίζεται η παράκαμψη της Νέας Ιωνίας, που αποτελεί αίτημα τριών και πλέον δεκαετιών.
Στον αντίποδα των ανακοινώσεων της διοίκησης πάντως οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στη χθεσινή εκδήλωση χτύπησαν καμπανάκι για την υποστελέχωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου.
Ο κ. Αντωνιάδης χαρακτήρισε σημαντική τη φετινή χρονιά για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, διότι «συμπίπτει με την ολοκλήρωση του κυρίου άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι πλέον διπλός ηλεκτροκινούμενος, με αποτέλεσμα να μπορεί πλέον να δρομολογηθεί πάνω στον διπλό ηλεκτροκινούμενο άξονα ένα σύγχρονο τρένο, ανάλογο με αυτό που κυκλοφορεί στην Ευρώπη ή στην Αμερική», όπως είπε.
Ο πρόεδρος της ελληνικής εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού δήλωσε παράλληλα ότι ήδη δημοπρατήθηκε το έργο Παλαιοφαρσάλων – Καλαμπάκας και εντός δύο – τριών μηνών θα δημοπρατηθεί και το έργο Λάρισας – Βόλου, παράλληλα με την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας.
«Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε σε όλη τη Θεσσαλία ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο και τη δυνατότητα να συνδεθούν είτε μεταξύ τους όλες οι θεσσαλικές πόλεις, είτε να συνδεθούν με Αθήνα και Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε.
Η κίνηση στη γραμμή Βόλου – Λάρισας θα διεξάγεται από τον παρακαμπτήριο κλάδο, που θα εξυπηρετεί και τους εργαζόμενους στην Α΄ ΒΙΠΕ όπου θα υπάρχει, σημειωτέον, στάση του τρένου.
Αναβάθμιση γραμμής
Τη διοίκηση του ΟΣΕ εκπροσώπησε στην εκδήλωση ο Μιχάλης Σπανός προϊστάμενος κυκλοφορίας στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα, ο οποίος δήλωσε από την πλευρά του ότι «ο σιδηρόδρομος αποτελούσε ένα συμπληρωματικό βοηθητικό μέσο και προχωρά σε μια καινούργια εποχή. Εκσυγχρονίζεται και γίνεται ένα μέσο ανταγωνιστικό, τόσο σε εμπορευματικές, όσο και σε επιβατικές μεταφορές».
Παράλληλα σημείωσε ότι οι εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί έχουν θετικό αντίκτυπο στο επιβατικό κοινό, την εθνική οικονομία της χώρας και τους εργαζομένους κατ’ επέκταση.
Ο σταθμάρχης του Βόλου Γιώργος Αποστολέρης σημείωσε με τη σειρά του ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου ανοίγει δρόμους για την υλοποίηση ενός ακόμη φιλόδοξου στόχου.
Τη σύνδεση, δηλαδή, του σιδηροδρομικού δικτύου με το κεντρικό λιμάνι της χώρας για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. «Χαιρετίζουμε κάθε έργο εξέλιξης για τον σιδηρόδρομο, τη γραμμή του τρένου που λειτουργεί διαχρονικά και προσελκύει πάντα το ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού.
Ο κόσμος δεν σταμάτησε ποτέ να χρησιμοποιεί το τρένο, το οποίο είναι μέσο φιλικό προς τον κόσμο και τις κοινωνίες», υπογράμμισε ο σταθμάρχης του Βόλου, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στις σύγχρονες προδιαγραφές που θα αποκτήσει και το τοπικό δίκτυο.
Αιτήματα των εργαζομένων
Οι στόχοι που θέτει η διοίκηση για τη φετινή χρονιά είναι φιλόδοξοι, με τους εργαζόμενους ωστόσο στον αντίποδα να αγωνιούν, ζητώντας την επίλυση των προβλημάτων που τους απασχολούν.
Ο Δημήτρης Νικολάου μέλος της πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών επισήμανε με δήλωσή του στους δημοσιογράφους ότι «οι σιδηροδρομικοί βιώνουν μια πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση λόγω έλλειψης προσωπικού, διότι δεν αναπληρώνονται οι θέσεις εργαζομένων που συνταξιοδοτούνται».
Παράλληλα ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι δεν γίνονται προσλήψεις, ενώ υπογράμμισε ότι «ενώ μας είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος, θα μείνει ενιαίος και δημόσιος, εντούτοις έχουν παραχωρηθεί τμήματα», εκφράζοντας στο σημείο αυτό τον προβληματισμό του.
Κλείνοντας, τόνισε ότι «βρισκόμαστε πάντα σε αγωνιστικό μέτωπο, γιατί ως εργαζόμενοι δεν έχουμε υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας. Περιμένουμε τη διοίκηση να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου και να αλλάξει την τακτική της», είπε. Στη χθεσινή εκδήλωση παραβρέθηκαν ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος, η αντιπεριφερειάρχης Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Κώστας Χαλέβας, εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, μέλη της διοίκησης και πολλοί εργαζόμενοι.
Γλυκερία Υδραίου (Ταχυδρόμος)