Σε ομηρία παραμένουν περίπου 1.300 άτομα στη Μαγνησία, οι οποίοι περιμένουν πότε θα δώσουν εξετάσεις οδήγησης για να πάρουν το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης, αλλά και οι εκπαιδευτές οδήγησης, με τα έξοδα να «τρέχουν», αφού λύση δεν έχει βρεθεί και εξετάσεις οδήγησης δεν γίνονται καιρό τώρα. Ο νέος νόμος που είναι πρακτικά ανεφάρμοστος, απασχόλησε την προχθεσινοβραδινή συνέλευση του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας
Ο νέος νόμος του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει ότι οι εξετάσεις οδήγησης θα γίνονται στον ιστό της πόλης, με τις εξετάσεις να περιλαμβάνουν παρκάρισμα και οπισθογωνία στο πρώτο μέρος και τον υποψήφιο οδηγό να είναι μόνος του στο εκπαιδευτικό όχημα. Στο δεύτερο μέρος, που είναι η πορεία, θα βρίσκονται στο εκπαιδευτικό όχημα ο υποψήφιος οδηγός, ο εκπαιδευτής και ο εξεταστής.
Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν πακέτο για να καλύπτουν τη διαδικασία στο πρώτο μέρος που είναι το παρκάρισμα και η οπισθογωνία με τον υποψήφιο οδηγό μόνο του μέσα στο εκπαιδευτικό όχημα και στον ιστό της πόλης. Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι εξετάσεις δεν μπορούν να γίνουν.
«Ασφάλειες βγήκαν, αλλά καλύπτουν για κλειστούς χώρους ή κυκλοφοριακά πάρκα, ενώ στο μεταβατικό στάδιο των πρώτων 12 μηνών του νομοσχεδίου προβλέπεται οι εξετάσεις οδήγησης να γίνονται στον ιστό της πόλης. Μετά από τους 12 μήνες θα τοποθετηθούν κάμερες στα οχήματα και οι εξετάσεις οδήγησης θα γίνονται σε κλειστούς ειδικά διαμορφωμένους χώρους για το παρκάρισμα και την οπισθογωνία και μόνο του τον υποψήφιο οδηγό στο εκπαιδευτικό όχημα, ενώ στην πορεία στο εκπαιδευτικό όχημα θα βρίσκονται ο υποψήφιος οδηγός και ο εξεταστής με τον εκπαιδευτή να απουσιάζει» σημείωσε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας.
Εν τω μεταξύ, για τους πρώτους 12 μήνες, όταν οι εξετάσεις οδήγησης αρχίσουν να πραγματοποιούνται, ο εκπαιδευτής δεν θα μπορεί να βρίσκεται μέσα στο δικό του όχημα στην πορεία, αλλά θα πρέπει να γίνεται μία ανταλλαγή, δηλαδή ο εκπαιδευτής θα μπαίνει σε όχημα άλλου εκπαιδευτή-συναδέλφου και όχι στο δικό του, οι οποίοι δεν μπορεί να ανήκουν στην ίδια σχολή οδηγών.
«Το πρόβλημα που δημιουργείται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ότι για να μπει ένας εκπαιδευτής οδηγών σε όχημα άλλου εκπαιδευτή κι από άλλη σχολή, πρέπει να έχει σχέση εργασίας. Δεν μπορεί να μπει σε ένα «ξένο» αυτοκίνητο, διότι αν κάνει έλεγχο το ΙΚΑ ή το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΣΕΕΥΜΕ) το πρόστιμο είναι 10.500 ευρώ» ανέφερε ο κ. Ιορδάνης Πολατίδης.
Ουσιαστικά ένα νέο νομοσχέδιο έγινε στο πόδι χωρίς να προβλέπει και να εξασφαλίζει κάποια βασικά πράγματα, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να παραμένουν.
«Εξετάσεις οδήγησης δεν πραγματοποιούνται, ενώ περιμένουμε από 1 Μαΐου εταιρείες να βγάλουν ασφαλιστικά πακέτα που να μας καλύπτουν, ώστε να μπορέσουν τα 1.300 άτομα από τη Μαγνησία να δώσουν εξετάσεις οδήγησης» κατέληξε ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Νομού Μαγνησίας.

e-thessalia.gr