Ολοένα και μεγαλύτερο είναι το μερίδιο που διεκδικεί και εν τέλει κατακτά στην αγοραστική πίτα το ηλεκτρονικό εμπόριο και στη Μαγνησία, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να εμπιστεύονται τα δεκάδες e-shop που έχουν δημιουργηθεί στο διαδίκτυο. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ότι πλέον σε σχέση με την εποχή προ της πανδημίας του κορωνοϊού οι πωλήσεις γνωστής αλυσίδας ηλεκτρονικού εμπορίου με καταστήματα σε όλη την Ελλάδα έχουν αυξηθεί κατά 50% στον Βόλο.
Όπως ανέφερε στη «Θ» ο υπεύθυνος του καταστήματος το οποίο βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης, μέχρι τα τέλη του 2019 και τις αρχές του 2020 παραλάμβαναν κατά μέσο όρο 170 δέματα με παραγγελίες διαφόρων προϊόντων. Κατά την περίοδο της καραντίνας, λόγω και των περιοριστικών μέτρων με το κλείσιμο του λιανεμπορίου, οι παραγγελίες εκτοξεύτηκαν, με το καταναλωτικό κοινό να αναζητεί δεκάδες είδη, με την τιμητική τους να έχουν τα πλαστικά γάντια μιας χρήσης, τα αντισηπτικά τζελ και οι μάσκες. Παράλληλα βιβλία, ηλεκτρονικά και επιτραπέζια παιχνίδια έμπαιναν καθημερινά τα σπίτια δεκάδων Βολιωτών και κατοίκων άλλων περιοχών της Μαγνησίας, ενώ την ίδια στιγμή τρομακτική αύξηση που ξεπέρασε το 90% είχαν σημειώσει οι πωλήσεις εκτυπωτών και καμερών για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, εξαιτίας των αναγκών της τηλεργασίας. Γενικότερα οι περισσότεροι επέλεξαν προϊόντα τα οποία θα τους διευκόλυναν να περάσουν όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα την καραντίνα, με τα δέματα κάθε Τρίτη που έφταναν στον Βόλο από την Αθήνα να ανέρχονται στα 300, τη στιγμή που έναν χρόνο νωρίτερα οι παραγγελίες δεν ξεπερνούσαν την ίδια ημέρα τις 170. Αυτή την περίοδο τα δέματα με τις παραγγελίες κυμαίνονται από 250 έως και 270 σημειώνοντας μόνο μια μικρή πτώση από την εποχή των αυστηρών περιοριστικών μέτρων και αύξηση κατά 50% από το 2019. «Είχαμε την περίοδο του 15Αύγουστου μια μικρή μείωση στις παραγγελίες, ωστόσο, αρχίζουν πάλι και αυξάνονται με την παραλαβή 250 -270 δεμάτων κάθε Τρίτη, για να φτάσουμε στην κορύφωση την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με περίπου 500 παραγγελίες» τονίζει ο υπεύθυνος του καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου, που επισημαίνει πως μέχρι στιγμής οι περισσότερες αφορούσαν σε ανεμιστήρες και κλιματιστικά, είδη κήπου (χορτοκοπτικά κ.ά.), εκτυπωτές, ψυγεία.
Επέκταση και στους μεγαλύτερους
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, κ. Απόστολο Οντόπουλο, «η προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται καθημερινά, με το ποσοστό αυτών που πριν την καραντίνα αγόραζαν ηλεκτρονικά να ανεβαίνει συνεχώς. Επιπλέον στον χορό μπαίνουν και οι άνω των 60 οι οποίοι εισέρχονται σε μια ιστοσελίδα επιλέγουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει και αντί να το παραγγείλουν ηλεκτρονικά, τηλεφωνούν στο φυσικό κατάστημα, προκειμένου να προβούν στην αγορά του».
Υπερδιπλασιασμός των e-shop
Στη δημιουργία e – shop στρέφονται και αρκετοί επιχειρηματίες του Βόλου, θέλοντας να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, αφού τουλάχιστον το 20% των εμπορικών καταστημάτων στην αγορά έχουν αποκτήσει εκτός από το φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα, με την τάση να είναι αυξητική.
«Προ πανδημίας μόλις ένα 10% των εμπόρων διέθεταν και ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ πλέον το ποσοστό αυτό έχει ξεπεράσει το 20%» τονίζει ο κ. Οντόπουλος και προσθέτει: «Πρέπει να το κυνηγήσεις για να αποκομίσεις όφελος από το e-shop. Εκεί ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με το φυσικό κατάστημα, ενώ για να λειτουργήσει χρειάζεται επαγγελματισμό, συνέπεια και δεν συγχωρεί λάθη, αφού ο έμπορος είναι εκτεθειμένος σε δημόσιες κριτικές».
Να αναφερθεί πως για να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ο επαγγελματίας θα πρέπει να δαπανήσει το λιγότερο 2.500 ευρώ, τη στιγμή που το κόστος μπορεί να ξεπεράσει και τα 10.000 ευρώ για ένα από τα πολύ ελκυστικά και χρηστικά.
Στο μεταξύ, την αντικαταβολή προτιμά το 80% των Βολιωτών που επιλέγουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους, θεωρώντας κατά ορισμένους περισσότερο αξιόπιστη, καθώς παραλαμβάνουν πρώτα το προϊόν και στη συνέχεια καταβάλουν το χρηματικό αντίτιμο στον ταχυμεταφορέα, χωρίς να απαιτείται η χρήση κάρτας και κωδικών. Το υπόλοιπο 20% της πληρωμής μοιράζεται μεταξύ τραπεζικής κατάθεσης, πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και paypal.
e-thessalia.gr