Μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή θα αποτελέσουν τα υδροπλάνα, με την έναρξη λειτουργίας των υδατοδρομίων σε Βόλο, Σκόπελο, Αλόννησο και Σκύρο, που τοποθετείται εντός του 2020, να ανοίγει τον δρόμο για επενδύσεις. Με ημερομηνία ορόσημο τα τέλη του καλοκαιριού για την έναρξη των πτήσεων στον Βόλο, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, στην τελική ευθεία εισέρχονται οι διαδικασίες και στα νησιά των Βορείων Σποράδων.
Τα παραπάνω ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους, εκ των εισηγητών του διαδικτυακού συνεδρίου INVESTNEXT 2020 - THESSALY που ξεκίνησε χθες και συνεχίζεται και σήμερα, με τη μορφή ζωντανής τηλεδιάσκεψης και την συμμετοχή κορυφαίων εισηγητών.
Το διήμερο διαδικτυακό συνέδριο διοργανώνουν το Ινστιτούτο Ναυτιλιακής & Οικονομικής Στρατηγικής και η IN4CAPITAL UK, με χορηγό επικοινωνίας τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, και τον Λευτέρη Κοντό να επισημαίνει εκ μέρους των διοργανωτών ότι «στόχος του συνεδρίου είναι να αναπτυχθεί γόνιμος διάλογος σχετικά με τις ευκαιρίες και προκλήσεις για επενδύσεις στην Θεσσαλία, στη μετά τον κορονοϊό εποχή».
Παραθέτοντας τις απόψεις του στο θέμα επενδύσεις, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, υπογράμμισε ότι η έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη σε κοινωνικό, τουριστικό και αναπτυξιακό επίπεδο, λειτουργώντας θετικά ακόμη και στην κρουαζιέρα.
Καθοριστική για την περιοχή η έλευση των υδροπλάνων, με τον πρόεδρο της Hellenic Seaplanes να εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «σίγουρα θα αλλάξουν αρκετά όσον αφορά στο κομμάτι της διασύνδεσης και των τοπικών, αλλά και των τουριστών επιβατών. Θεωρώ ότι θα δοθεί μια καινούργια πνοή στο προϊόν που ονομάζεται Βόλος. Εχει ήδη μια δυναμική ο Βόλος τα τελευταία χρόνια για την προσέλευση της κρουαζιέρας. Θα είναι πιο ελκυστικός για ένα κρουαζιερόπλοιο όταν υπάρχει η δυναμική του αεροδρομίου και θέλω να πιστεύω ότι σε αυτά τα βήματα θα συμβάλλουμε κι εμείς για την περαιτέρω ανάπτυξη του Βόλου. Εάν ο Βόλος γίνει ένα κέντρο επιχειρήσεων υδροπλάνων, θα μπορέσει πολύ εύκολα να προσελκύει επενδύσεις καθώς και άλλες δραστηριότητες οι οποίες μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν».
Χρονοδιάγραμμα λειτουργίας
Ερωτηθείς από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των πολύχρονων προσπαθειών που έχουν περάσει κυριολεκτικά από σαράντα κύματα, αποφάνθηκε ότι η διαδικασία βρίσκεται στην τελική ευθεία για το υδατοδρόμιο του Βόλου, με την προσδοκία ότι εντός του Ιουλίου θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία του απαιτούμενου εξοπλισμού. «Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε κάποιες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι» είπε.
Ανάλογο το επίπεδο ετοιμότητας σε Σκόπελο, Αλόννησο και Σκύρο, με τον φάκελο της επικαιροποίησης να έχει κατατεθεί, ενώ έχουν παραγγελθεί οι οικίσκοι για τα υδατοδρόμια, με το μόνο που απομένει να είναι το «πράσινο φως» από το αρμόδιο Υπουργείο.
Το χρονοδιάγραμμα για έναρξη λειτουργίας υπολογίζεται σε διάστημα τριών μηνών αφότου δοθεί το «πράσινο φως» από την πολιτεία, με τον κ. Χαραλάμπους να επισημαίνει: «Ελπίζουμε το 2020 να έχουμε τα πρώτα υδροπλάνα. Αυτός είναι ο στόχος, ξεκινώντας από τον Βόλο σε πρώτο επίπεδο και θα ακολουθήσουν νησιά των Βορείων Σποράδων. Τα υδατοδρόμια σε Τήνο και η Πάφο είναι υπό κατασκευή, οπότε θα συνδέσουμε τα νησιά αυτά με τον Βόλο και το Αιγαίο».
Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα αναδειχθούν προϊόντα και υπηρεσίες που δεν είχαν ληφθεί υπόψη. «Θα αναπτυχθούν προϊόντα τα οποία είναι προς όφελος της κοινωνίας, όπως η διασύνδεση με υδροπλάνα αεροδιακομιδών και παράλληλα θα αναπτυχθεί καινούργια ιδεολογία, η διασύνδεση πλέον της Ελλάδος σε περιοχές όπου είναι δύσκολη η προσέγγιση, οπότε θα αναπτυχθεί και ο εσωτερικός τουρισμός», τόνισε.

Γλυκερία Υδραίου (Ταχυδρόμος)