Ενίσχυση και αυστηροποίηση του πλαισίου της υποχρεωτικής τηλεργασίας προωθείται με νέα ρύθμιση για την έκθεση του «αναγκαίου προσωπικού» ανά επιχείρηση. Στο πλαίσιο δραστικών μέτρων στους χώρους δουλειάς κατά της διασποράς του κορoνοϊού οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα θα κληθούν τα επόμενα 24ωρα να υποβάλλουν προκαταβολικά στο πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη» νέο ειδικό έντυπο – έκθεση τεκμηριώνοντας τους λόγους για τους οποίους το προσωπικό που θα παραμένει στο γραφείο είναι απολύτως αναγκαίο. Στη Θεσσαλία για το δεύτερο κύμα, κορωνοϊού όπου τέθηκε σε εφαρμογή η υποχρεωική τηλεργασία δηλώθηκαν στο σύστημα 2017 θέσεις εργασίας από 353 εργοδότες από 1η Νοεμβρίου εως 10 Νοεμβρίου.
Μέσω της «έκθεσης αναγκαίου προσωπικού», ο κάθε εργοδότης θα πρέπει να τεκμηριώνει τη λειτουργία της επιχείρησής του με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό, αναφέροντας στο ίδιο έντυπο – έκθεση και τους εργαζόμενους που έχουν τεθεί σε καθεστώς τηλεργασίας.
Στόχος είναι να υπάρξει αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου και επιβολής της υποχρεωτικής τηλεργασίας, καθώς το πλαίσιο που διέπει το μέτρο από τα τέλη Σεπτεμβρίου κρίνεται από παράγοντες της αγοράς γενικό, ώστε να επιτρέπει «ελιγμούς» από τους εργοδότες. Σε μια περίοδο που η πανδημία καλπάζει και τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο, η αποσυμφόρηση των δρόμων και των χώρων εργασίας αναδεικνύεται ως βασική προτεραιότητα.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί, το σύστημα της υποχρεωτικής τηλεργασίας εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις όπου η εργασία μπορεί να παρασχεθεί από τους εργαζόμενους εξ αποστάσεως υποχρεωτικά σε ποσοστό 50% επί του συνολικού αριθμού των εργαζομένων που μπορούν να απασχοληθούν με το σύστημα αυτό. Όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, εντός του διευρυμένου αυτού ορισμού μπορούν να χωρέσουν αμφισβητήσεις και αντεγκλήσεις. Η έκθεση του «αναγκαίου προσωπικού» ανά επιχείρηση θα αφορά κάθε οργανισμό του Δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα ο οποίος θα υποχρεούται να διαθέτει ανά πάσα στιγμή την έκθεση αναγκαίου προσωπικού στους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
e-thessalia.gr