Προβληματισμό και ανησυχία προκαλεί στους εμπόρους της πόλης η «ανομβρία» στην αγοραστική κίνηση των τελευταίων εβδομάδων, με αποτέλεσμα οι τζίροι των καταστημάτων να εμφανίζονται μειωμένοι σε σχέση με πέρσι σε ποσοστό τουλάχιστον 10-20%.
Μετά από μια καλή πορεία που είχαν οι πωλήσεις από τα μέσα Ιουλίου και μέχρι τα τέλη Αυγούστου και τις ενδείξεις ότι κάτι πήγαινε να αλλάξει στην αγορά, προς το θετικότερο αυτή τη φορά, τα πράγματα ανατρέπονται, με τον προβληματισμό και την αγωνία να διαδέχονται τον έντονο προβληματισμό.
Ο κόσμος κινείται στην αγορά, καθώς ευνοούν και οι καιρικές συνθήκες, αλλά οι καταναλώσεις δεν είναι ικανοποιητικές.
«Ο Σεπτέμβριος ήταν άσχημος από την άποψη της αγοραστικής κίνησης, ενώ το ίδιο συμβαίνει μέχρι στιγμής και με τον Οκτώβριο» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος και πρόσθεσε πως «η σημερινή εικόνα είναι αντίθετη με αυτή που είχε δημιουργηθεί στο δεύτερο ήμισυ του καλοκαιριού, όπου ελπίζαμε ότι τα πράγματα θα πάνε προς το καλύτερο».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου εκτιμά ότι αυτή την περίοδο καταγράφονται στα καταστήματα χαμηλότεροι τζίροι σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, με το ποσοστό να κυμαίνεται μεταξύ 10-20%.
Πού αποδίδει, όμως, τη μείωση της κατανάλωσης; «Το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη ρευστότητας που παραμένει ισχυρή σε πολλά νοικοκυριά. Παράλληλα, όμως αρκετοί που είχαν οφειλές επέλεξαν να ενταχθούν στη ρύθμιση με τις 120 δόσεις διαθέτοντας κάποια ποσά για προκαταβολές που απαιτούνταν. Άρα αυτή η εξέλιξη με τις 120 δόσεις επηρέασε αρκετούς για να μπορέσουν να διαθέσουν κάποια άλλα χρήματα σε άλλες δραστηριότητες, όπως τις αγορές. Παράλληλα μην ξεχνάμε πως ο κόσμος αυτή την περίοδο πληρώνει τους φόρους, όπως είναι ο ΕΝΦΙΑ, ενώ προηγήθηκαν και τα έξοδα για τα σχολικά είδη και τις άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών» τόνισε ο κ. Οντόπουλος.
Μάλιστα αναφέρθηκε και σε έναν ακόμη πρόσκαιρο παράγοντα, που είναι οι καιρικές συνθήκες. «Οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες συνεχίζονται, ο κόσμος φοράει τα καλοκαιρινά του και δεν ωθείται, ώστε να κάνει τις επιλογές για το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Από αυτή την κατάσταση πλήττονται περισσότερα τα εμπορικά με είδη ένδυσης» επισήμανε ο κ. Οντόπουλος.
e-thessalia.gr