Την επέκταση μείζονος σημασίας του Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλίας – Βόλου όπως έχει αποφασιστεί, θα πραγματοποιήσουν οι υπεύθυνοι του Οργανισμού, με σκοπό να φιλοξενήσει όλο το υπάρχον τροχαίο υλικό των παλαιών δρομολογίων της Θεσσαλίας, ώστε να διατηρηθούν.

Συνέντευξη στον Ηλία Κουτσερή

Ο Υπεύθυνος του Μουσειακού Υλικού του ΟΣΕ, κ. Ιάσονας Ζώρζος, μίλησε στη «ΜΑΓΝΗΣΙΑ» ξεκαθαρίζοντας πως θα γίνει σχεδιασμός, με απώτερο στόχο το ήδη υπάρχον Μουσείο στην πόλη μας να μεγαλώσει και να παρουσιάζει περισσότερο σιδηροδρομικό υλικό του παρελθόντος.

Λόγω της πρόσφατης μετεγκατάστασης του Μουσείου της Αθήνας, δεν υπάρχει πρακτική και ουσιαστική εξέλιξη του θέματος της επέκτασης του Μουσείου στον Βόλο, όπως σημειώνει ο κ. Ζώρζος, από την άλλη όμως, τονίζει πως υπάρχει η πρόθεση να γίνει στο μέλλον, με σκοπό να πραγματοποιηθεί ο απαραίτητος σχεδιασμός από τους αρμόδιους. «Αυτό που προσπαθούμε να οργανώσουμε, είναι ο σχεδιασμός της επέκτασης του υπάρχοντος Μουσείου με έναν δεύτερο όροφο, με σκοπό κάποια στιγμή στο μέλλον να αρχίσει να εκτελείται», εξηγεί χαρακτηριστικά ο ίδιος.

«Το Μουσείο θα φιλοξενεί εξ ολοκλήρου το σιδηροδρομικό υλικό της Θεσσαλίας»

Τι θα περιλαμβάνει όμως ο δυνάμει σχεδιασμός; Υπάρχει η σκέψη και η ιδέα, μέσω του επερχόμενου σχεδιασμού που θα γίνει, το υφιστάμενο Μουσείο της πόλης να συνεχίσει να υπάρχει και ταυτόχρονα να επεκταθεί.

Όπως σημειώνει ο κ. Ζώρζος στο Σιδηροδρομικό Μουσείο του Βόλου θα δημιουργηθούν πρόσθετοι χώροι με σκοπό να εκτεθεί παλιό, σωζόμενο τροχαίο υλικό των δρομολογίων της περιοχής μας. «Ουσιαστικά αυτό το Μουσείο θα αναλάβει εξ ολοκλήρου και κατ’ αποκλειστικότητα το σιδηροδρομικό υλικό της Θεσσαλίας», ξεκαθαρίζει ο υπεύθυνος του Μουσειακού Υλικού του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα εξήγησε πως ό, τι υπήρχε στο δρομολόγιο της γραμμής Βόλος- Λάρισα και Βόλος- Καλαμπάκα, αλλά και στο δρομολόγιο του Πηλίου, θα το έχει αποκλειστικά το Μουσείο του Βόλου, επομένως πρέπει να υπάρχουν και χώροι για κάθε είδους υλικό που έχει διασωθεί.

«Λόγω του κτιρίου του υπάρχοντος Μουσείου του ΟΣΕ που ανάγεται σε στολίδι της πόλης, και έχοντας μεγάλη ιστορία, και δεδομένου ότι ήδη έχει γίνει προσπάθεια, κάποια στιγμή θα πραγματοποιηθεί η επέκταση», επισημαίνει ο κ. Ζώρζος.

Νέοι χώροι στο υπάρχον Σιδηροδρομικό Μουσείο

Ταυτόχρονα, στον Βόλο οι υπεύθυνοι βολιδοσκοπούν να υπάρχει και ένα από τα τρία κέντρα ιστορικού αρχείου του ΟΣΕ που εξίσου θα φιλοξενεί ένα μεγάλο κομμάτι του υλικού των σιδηροδρόμων Θεσσαλίας.  Σχετικά, ενημέρωσε ότι ήδη έχουν γίνει εργασίες σε κτίριο του σταθμού για να μεταφερθεί υλικό που έχει διασωθεί, το οποίο, δυστυχώς, είναι εκτεθειμένο σε κακές καιρικές συνθήκες και επισφαλείς για την διατήρησή του. «Η μεταφορά του υλικού αυτού θα γίνει πιο άμεσα, σε σχέση με την επέκταση του Μουσείου», τόνισε ο Υπεύθυνος του Μουσειακού Υλικού.

Αναφερόμενος, μάλιστα, στην σημαντικότητα των τροχαίων υλικών, αλλά και των φορταμαξών που βρίσκονται στους διάφορους σταθμούς της περιοχής μας εκτεθειμένα και προορίζονται για τον νέο μουσειακό χώρο, σημείωσε ότι είναι τεράστια,  καθώς χρονολογούνται από το 1883-4. Μάλιστα, θα έρθει να συμπληρώσει το ήδη υπάρχον υλικό του συγκροτήματος της πόλης, όπως το βασιλικό βαγόνι του Γεωργίου του Α’, το οποίο αποκαταστάθηκε το 2017 για την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τις ατμάμαξες, τις θερινές επιβατάμαξες του Πηλίου, της τότε στενής γραμμής κ. α.

magnesianews.gr