Την ώρα που τα εμπορικά καταστήματα μένουν κλειστά και οι έμποροι αγωνιούν για την επόμενη μέρα, οι παραγγελίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν πάρει «φωτιά», σημειώνοντας αύξηση σε κάποιους κλάδους ακόμη και 50%.
Σύμφωνα με στοιχεία του τοπικού εμπορικού συλλόγου το 20% των καταστημάτων στον Βόλο λειτουργεί και e-shop, δηλαδή δραστηριοποιείται και στην ατέλειωτη ψηφιακή αγορά με τους καταναλωτές να προέρχονται από όλη την Ελλάδα.
Αυτό σημαίνει πως οι έμποροι βρίσκονται στους χώρους εργασίας τους και δουλεύουν το ηλεκτρονικό κατάστημα προσπαθώντας να καλύψουν ένα μέρος των αναγκών που δεν σταματούν ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά. Άλλωστε μπορεί για όσους έχουν προσωπικό στα καταστήματά τους, οι μισθοί των εμποροϋπαλλήλων να καταβληθούν από το κράτος και οι υποχρεώσεις σε πληρωμές άλλων δόσεων, ρυθμίσεων, να έχουν μετατεθεί για λίγο αργότερα, ωστόσο υπάρχει ο βρόχος του ενοικίου, των λογαριασμών ΔΕΚΟ και ορισμένων άλλων υποχρεώσεων. Ο έμπορος θα πρέπει να βρει χρήματα για να τα καλύψει όλα αυτά.
Βιβλία, παιχνίδια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, καλλυντικά είναι μερικά από τα είδη που έχουν αποκτήσει δυναμική για ηλεκτρονικές αγορές αυτήν την περίοδο.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος, μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού», μέσω της ηλεκτρονικής έκδοσης www.e-thessalia.gr, «το πεδίο δράσης με το ηλεκτρονικό εμπόριο υφίσταται και ενισχύεται λόγω του κορωνοϊού. Γνωρίζουμε ότι ένα 20% των εμπορικών καταστημάτων του Βόλου λειτουργεί και στο διαδίκτυο και τώρα που τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά έχουν στραφεί στο διαδίκτυο για να ισορροπήσουν κάπως τις απώλειες. Βέβαια δεν είναι όλα τα είδη που έχουν υψηλή αγοραστική κίνηση. Για παράδειγμα η ένδυση και η υπόδηση δεν παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική. Αντιθέτως ενδιαφέρον μέσω ηλεκτρονικών αγορών προκύπτει για τα βιβλία και τα παιχνίδια, καθώς οι οικογένειες βρίσκονται πολλές ώρες σπίτι και θέλουν να βρουν τρόπους για να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους. Επίσης γίνονται αγορές σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ, κινητά για να βοηθηθούν στις ανάγκες της τηλεργασίας, αλλά και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Παράλληλα καταγράφεται ιδιαίτερη κινητικότητα και για τα καλλυντικά, καθώς οι γυναίκες, ως επί το πλείστον, ενδιαφέρονται για την προσωπική τους φροντίδα και υγιεινή. Η εκτίμηση που έχουμε, είναι πως οι παραγγελίες για αγορές μέσω του διαδικτύου έχουν αυξηθεί σε σχέση με την κατάσταση πριν την πανδημία από 30% έως και 50%».
Στο ερώτημα κατά πόσο είναι εύκολο ένας έμπορος που έχει το φυσικό του κατάστημα κλειστό, να δημιουργήσει τώρα e-shop, ο κ. Οντόπουλος απάντησε πως «αυτό δεν είναι τόσο εύκολο, διότι το κόστος για την έναρξη λειτουργίας e-shop αγγίζει τα 1.500 ευρώ, ενώ θα απαιτηθούν και άλλα έξοδα για την προώθηση των ειδών».

e-thessalia.gr