Με τις τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης να αυξάνονται σχεδόν καθημερινά, η αύξηση και στην ταρίφα των ταξί ήταν κάτι αναμενόμενο. Η πανελλήνια ομοσπονδία των ιδιοκτητών ταξί σε συνεννόηση με το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε την αύξηση του τιμοκαταλόγου. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή ο κ. Ευδόκιμος Πασχαλίδης, πρόεδρος του συνεταιρισμού Volos Taxi ανέφερε πως από τα 3.40 ευρώ η ταρίφα θα κοστίζει 4 ευρώ, ενώ η τηλεφωνική παραγγελία ταξί από 4 ευρώ θα πάει στα 4.60.
Όπως επεσήμανε ο κ. Πασχαλίδης το πετρέλαιο έχει ανοδική πορεία και θα ήταν ακόμη πιο ακριβό, εάν δεν υπήρχε και η επιδότηση των 0,15 ευρώ από τα διυλιστήρια. Αυτή τη στιγμή πετρέλαιο και βιοκαύσιμο ανέρχεται στα 2,10 ευρώ το λίτρο, και χωρίς τη μείωση θα ήταν 2,25 ευρώ.
«Οι τιμές στο πετρέλαιο κίνησης πάνω από 1,7 ευρώ το λίτρο είναι απαγορευτικές για πολλά επαγγέλματα. Εμάς μας δόθηκε κι ένα επίδομα 200 ευρώ από την κυβέρνηση που αφορούσε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο ουσιαστικά ήταν ένα γέμισμα ρεζερβουάρ, γιατί εκεί που γεμίζαμε στα 65-70 ευρώ τώρα έχουμε πάει στα 105 ευρώ και με τις νέες τιμές έχουμε ξεπεράσει και τα 110 ευρώ», είπε ο ίδιος.
Την Πέμπτη η πανελλήνια ομοσπονδία ήρθε σε συνεννόηση με την κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε να υπάρχει αύξηση στον τιμοκατάλογο του ταξί, με τον κ. Πασχαλίδη να σημειώνει ότι η τελευταία αύξηση είχε γίνει το 2009.
Ποιες θα είναι οι νέες τιμές
Μετά από τη συμφωνία, οι τιμές θα πάρουν την ανιούσα, μόλις η απόφαση δημοσιευτεί στο ΦΕΚ. Ειδικότερα, από τα 3,40 ευρώ η ταρίφα που θα πλήρωνε κάποιος στον δρόμο ή στην πιάτσα θα πάει τώρα στα 4 ευρώ. Επίσης από 4 ευρώ που ήταν η ταρίφα από το τηλεφωνικό κέντρο του συνεταιρισμού- τηλεφωνική παραγγελία ταξί- η τιμή θα ανέλθει στα 4,60 ευρώ, ενώ υπάρχει και μικρή αύξηση της χιλιομετρικής τιμής.
«Αυτό ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, είχαμε πολλά χρόνια να πάρουμε αύξηση. Μην ξεχνάμε ότι το 2020 που κατέβηκε 11% ο ΦΠΑ δεν πήγε στις τσέπες μας πήγε στην ωφέλεια του πελάτη. Ήταν αναγκαία αυτή η αύξηση, όμως έρχεται σε μια χρονική περίοδο που έχουμε πληθωρισμό που τρέχει με 13%, που τα βασικά είδη διαβίωσης έχουν ανέβει πολύ, κι επειδή κάθε αύξηση επηρεάζει το επιβατικό κοινό, θέλουμε να δούμε τώρα πως θα πάρει ο κόσμος την αύξηση κι εύχομαι να μην έχουμε αντίθετα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πασχαλίδης εκφράζοντας και τον φόβο του οι επερχόμενες αυξήσεις να οδηγήσουν σε μείωση της κίνησης.
«Θα ψάξουμε κι εμείς τις ισορροπίες, είναι πολύ δύσκολη η οικονομική κατάσταση στη χώρα μας, ευελπιστούμε να συνεχίσουμε να έχουμε δουλειά γιατί κάθε αύξηση μπορεί να φέρει και αρνητικές συνέπειες», σημείωσε ο ίδιος και υπογράμμισε πως ο τιμοκατάλογος του ταξί αφορά σε όλη την Ελλάδα, είναι κρατικό τιμολόγιο και δεν μπορούν οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί από μόνοι τους να κάνουν αλλαγές.
Υπάρχει κίνηση , αλλά… όχι έσοδα
Σε ότι αφορά στην υπάρχουσα κίνηση, ο πρόεδρος του συνεταιρισμού Volos Taxi τόνισε πως υπάρχει μια σχετικά καλή κίνηση, ωστόσο κάθε καλή εικόνα υπολογίζεται όταν γίνεται το ταμείο και όταν υπάρχουν έσοδα.
«Υπάρχει σχετική κίνηση, όμως η σχετική ή η καλή κίνηση για οποιοδήποτε επάγγελμα και αύξηση τζίρου, υπολογίζεται όταν κάνουμε ταμείο και βλέπουμε τα έσοδα. Εμείς δυστυχώς, παρόλο που έχει αυξηθεί η κίνηση δεν έχουμε τα αναμενόμενα έσοδα. Στο δικό μου ταξί, δουλεύουμε δύο άτομα. Πληρώναμε 400 ευρώ το μήνα πετρέλαιο και φτάσαμε τον προηγούμενο μήνα στα 800. Εμείς δουλεύουμε, κάνουμε παραπάνω χιλιόμετρα κι αντί να φανεί στην τσέπη μας σαν έσοδο, δουλεύουμε για να δουλεύουμε», επεσήμανε ο κ. Πασχαλίδης συμπληρώνοντας πως εκτός από τα καύσιμα αυξήσεις υπάρχουν και στις ασφάλειες, τα ανταλλακτικά κ.α..

magnesianews.gr