Σε «ομηρία» βρίσκονται εκατοντάδες υποψήφιοι οδηγοί στον Βόλο και τη Μαγνησία και 42 εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής.
Η αποχή των εξεταστών της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας από τις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης για την ειδική αποζημίωση στο πλαίσιο πανελλαδικής κινητοποίησης συμπληρώνει τρίμηνο.
Πλέον 1.400 διπλώματα βρίσκονται σε αναμονή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους υποψήφιους οδηγούς, πολλοί από τους οποίους χρειάζονται τα διπλώματα οδήγησης για επαγγελματικούς λόγους.
Οι δε σχολές οδήγησης έχουν αδειάσει από υποψήφιους οδηγούς αφού δεν γίνονται πρακτικές εξετάσεις… Οι εξεταστές οδήγησης της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας δεν έχουν πληρωθεί την ειδική αποζημίωση για τις πρακτικές εξετάσεις ενός ολόκληρου πενταμήνου και γι’ αυτό πραγματοποιούν μόνο τις θεωρητικές εξετάσεις.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών Ηλίας Τσαμπίρας λέει ότι το υπουργείο Μεταφορών πρέπει επιτέλους να δώσει λύση στο πρόβλημα. «Οι εξεταστές πραγματοποιούσαμε κανονικά τις πρακτικές εξετάσεις παρά τη μη καταβολή της αποζημίωσης προκειμένου οι υποψήφιοι οδηγοί να εξυπηρετούνται και να μην γίνουν έρμαιο. Πρέπει όμως και το υπουργείο να αναλάβει και τις ευθύνες του. Η κατάσταση δεν πάει άλλο και δεν είναι θέμα της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας για να το λύσει», εξηγεί.
Οι εξεταστές ζητούν είτε να παραταθεί το παλαιό καθεστώς για τις εξετάσεις οδήγησης και έτσι να υπάρξει πρόβλεψη για την αποζημίωσή τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είτε να ψηφιστεί το καινούργιο σχέδιο νόμου για τις εξετάσεις οδήγησης με βελτιώσεις όμως.
«Διαφωνούμε με τον τρόπο που θα γίνονται οι εξετάσεις. Δεν μπορεί να μπαίνουν μόνο οι εξεταστές στο αυτοκίνητο με τον υποψήφιο οδηγό, ενώ μέχρι σήμερα ήταν και οι δάσκαλοι. Είναι θέμα ασφάλειας. Παράλληλα, υπάρχει πρόβλημα και με την ασφάλιση έναντι τρίτου.
Ο οδηγός δεν καλύπτεται για τη ζημία και επομένως και εμείς κατά την ώρα της εξέτασης» εξηγεί ο ίδιος και προτρέπει: «Πρέπει να πάρουν αποφάσεις. Δεν μπορούν να σέρνουν το θέμα επί μήνες, χρόνια». Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε αναμονή 1.000 διπλώματα οδήγησης, ενώ άλλα 400 ατόμων άνω των 74 ετών πρέπει να ανανεωθούν σύμφωνα με το καινούργιο νομοθετικό πλαίσιο.
Πολλοί οδηγοί αναγκάζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς διπλώματα οδήγησης.
Δεν πάει άλλο για εκπαιδευτές και υποψήφιους οδηγούς
Ο κόμπος έφτασε στο χτένι για τους υποψηφίους οδηγούς και για τους εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής. Ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Βόλου Ιορδάνης Πολατίδης λέει ότι έχουν συσσωρευτεί γύρω στους 1.000 υποψηφίους οδηγούς που βρίσκονται σε αναμονή.
«Οι μαθητές βρίσκονται σε απόγνωση. Πολλοί χρειάζονται τα διπλώματα οδήγησης για επαγγελματικούς λόγους», τονίζει ο ίδιος. Όλο αυτό το διάστημα οι σχολές οδηγών βρίσκονται στον «αέρα».
«Τον τελευταίο μήνα δεν έχουμε καινούργιους υποψήφιους οδηγούς αφού ο κόσμος αναμένει να ξεκινήσουν πρώτα οι εξετάσεις. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Οι υποχρεώσεις τρέχουν. Έχουμε τέλη κυκλοφορίας, ενοίκια, άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις. Και εμείς είμαστε δύσκολα και οι μαθητές», προσθέτει. Η καθυστέρηση του υπουργείου να δώσει λύσει στο πρόβλημα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα ρευστότητας στις σχολές οδήγησης και απίστευτη ταλαιπωρία στους υποψήφιους οδηγούς.
«Δεν ξέρουμε με αυτά που ακούγονται αν θα τα βγάλουμε πέρα με τα πάγια έξοδα των σχολών ενώ στους μαθητές μας υπάρχει μεγάλη αγωνία» επισημαίνει από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Απόστολος Μπίκος. «Δεν είναι μόνο οι επαγγελματίες οδηγοί με φορτηγό, νταλίκα, ταξί, είναι και εκείνοι που εργάζονται στη διανομή φαγητού, εκείνοι που ζητούνται για εργασία από εταιρείες που απαιτούν άδειες αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Πραγματικά δεν πάει άλλο. Το υπουργείο πρέπει να λύσει άμεσα το πρόβλημα» προσθέτει ο ίδιος.
Οι σχολές οδήγησης ζητούν να υπάρξει μία μεταβατική περίοδος εξέτασης και να ψηφιστεί το νομοσχέδιο με διορθώσεις – χρυσές τομές στις επί μέρους διαφωνίες που υπάρχουν. Και οι εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής βάζουν θέματα ασφάλειας αλλά και ασφάλισης στο νέο καθεστώς εξετάσεων. «Θέλουμε να υπάρχει διαφάνεια αλλά κατά την πρακτική εξέταση στο αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι μόνο ο εξεταστής με το μαθητή, ενώ δεν μας καλύπτει και καμία ασφαλιστική εταιρεία», εξηγεί ο κ. Πολατίδης.
Επίσης μεταξύ άλλων διαφωνία υπάρχει και με τα αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούνται. Τα αυτοκίνητα των σχολών οδηγών που χρησιμοποιούνται σήμερα έχουν πεντάλ που παρέχουν ασφάλεια.
Τετρακόσια διπλώματα για ανανέωση σε αναμονή
Παράλληλα με τα καινούργια διπλώματα σε αναμονή βρίσκονται και 400 διπλώματα που έχουν λήξει και χρειάζεται να ανανεωθούν. Οδηγοί άνω των 74 ετών οδηγούν αυτή τη στιγμή έχουν λάβει προσωρινή βεβαίωση από τη Διεύθυνση η οποία έχει ισχύ τριών μηνών.
Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία ανανέωσης διπλωμάτων οδήγησης πολιτών ηλικίας άνω των 74 ετών για μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες και επιβατικά οχήματα έχει αλλάξει από την 30ή Αυγούστου 2018 σύμφωνα με το Νόμο 4530/18. Προϋπόθεση πλέον για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης είναι η προσκόμιση απαραίτητων δικαιολογητικών αλλά και η υποχρέωση του κατόχου της άδειας οδήγησης να υποβληθεί σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2421355503,501 και 507 της Διεύθυνσης Μεταφορών και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Κατερίνα Μαρούγκα (Ταχυδρόμος)