Ισχυρή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα και τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο καταγράφει ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τουριστικός οργανισμός TUI, με βάση στοιχεία της πρώτης εβδομάδας Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με πηγές του γερμανικού πολυεθνικού tour operator, οι αναζητήσεις αλλά και οι κρατήσεις που δέχεται για τους δύο πρώτους μήνες του φθινοπώρου διατηρούν τη δυναμική των προηγούμενων δύο μηνών Ιουλίου και Αυγούστου, η οποία με τη σειρά της είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες ακόμα και των πιο αισιόδοξων παραγόντων.
Εκτιμάται, λοιπόν, πως η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν θα βοηθήσει ώστε η Ελλάδα να καταφέρει να διευρύνει την ανάκτηση της δραστηριότητας του 2019 από το τρέχον 40%-45% σε ποσοστά πάνω από 50%.
Οσον αφορά στις αγορές από τις οποίες η Ελλάδα δέχεται τους περισσότερους επισκέπτες, πηγές της TUI αναφέρουν πως Γερμανία και Πολωνία πρωταγωνιστούν, ενώ η Ελλάδα είναι πρώτη σε προτίμηση στις σκανδιναβικές χώρες, στην Αυστρία και, κυρίως, στη Γαλλία. Δηλαδή οι περισσότερες κρατήσεις για διακοπές που δέχεται από τις τρεις αυτές αγορές αφορούν στην Ελλάδα. Πολύ ισχυρή είναι και η ζήτηση από Πολωνία όπως προαναφέρθηκε αλλά και από τις χώρες της Benelux, δηλαδή το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο. Μάλιστα στο Βέλγιο η Ρόδος είναι νούμερο ένα προορισμός, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές.
Με δεδομένο ότι η εικόνα αυτή εκπέμπεται ενόσω η μετάλλαξη «Δ» έχει επικρατήσει τόσο στις αγορές του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή στις χώρες προέλευσης των ταξιδιωτών, όσο και στην Ελλάδα, εκτιμάται πως μόνο μια ιδιαίτερα σημαντική επιδείνωση των επιδημιολογικών δεδομένων σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση θα μπορούσε να μεταβάλει την ταξιδιωτική συμπεριφορά των δυνητικών επισκεπτών της χώρας.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, τον Ιούλιο για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε την ίδια τη Γαλλία ως κορυφαίος προορισμός για τους Γάλλους. Δηλαδή οι Γάλλοι ταξίδεψαν περισσότερο προς την Ελλάδα απ’ ό,τι στην ίδια τη χώρα τους. Εκτιμάται πως ξεπερνούν τους 500.000 πλέον οι Γάλλοι που έχουν έρθει στην Ελλάδα για τουρισμό φέτος. Μάλιστα, οι πωλήσεις για την Ελλάδα κατά τον Ιούλιο του 2021 σημείωσαν αύξηση 10% σε σχέση με τις πωλήσεις του ίδιου μήνα το 2019, και το ίδιο συμβαίνει –σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία– και για τον Αύγουστο.
Την ίδια ώρα στοιχεία από τη ForwardKeys, οργανισμό που αναλύει τις καθημερινές συναλλαγές κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών, δείχνουν ότι ενώ οι διεθνείς πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς τον Ιούλιο και τον Αύγουστο άγγιξαν το 40%, οι διεθνείς πτήσεις προς την Ελλάδα ήταν στο άνω μέρος του δείγματος και συγκεκριμένα στο 86% αυτών του 2019, τελευταίας φυσιολογικής χρονιάς πριν από την πανδημία.
Επιπλέον προκύπτουν ξεκάθαρα πλέον δύο αξιολογικά στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό: πρώτον, σε ποσοστιαίους όρους η δυναμική της ανάκαμψης της Ελλάδας είναι πολύ υψηλότερη από αυτή της Ισπανίας και, δεύτερον, αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικοί οργανισμοί αποδίδουν αυτήν τη δυναμική της ελληνικής αγοράς στο γεγονός πως είχε από την αρχή ξεκάθαρους κανόνες και ημερομηνίες για το πότε και πώς μπορούσε να ταξιδέψει κανείς στη χώρα.
Hλίας Μπέλλος (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)