Το έντονο αποτύπωμα της στη συνείδηση του ταξιδιωτικού κοινού της Σουηδίας, φαίνεται πως έχει αφήσει η Αλόννησος τα τελευταία χρόνια, χάρη στις Τουριστικές και οικολογικές πρωτοβουλίες της Δημοτικής Αρχής.
Την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου, στην κατάμεστη αίθουσα Blue Hall του Δήμου της Στοκχόλμης ανακοινώθηκε η βράβευση της Αλοννήσου στην τελετή των πρώτων Greek Travel Awards, στην κατηγορία «Best Green Eco Destination in Greece». Παρουσία των πλέον καταξιωμένων επαγγελματιών και επηρεαστών της κοινής γνώμης της Σκανδιναβικής αγοράς, ο Δήμαρχος Αλοννήσου, κ. Πέτρος Βαφίνης παρέλαβε το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία του «πράσινου» και εναλλακτικού ποιοτικού Τουρισμού.
Απευθυνόμενος στο επιλεγμένο κοινό της εκδήλωσης, ο κ. Βαφίνης που είχε τη δυνατότητα να αναφερθεί στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προορισμού, δήλωσε μεταξύ άλλων, «ο σεβασμός στη φύση, τον κάτοικο και τον επισκέπτη της περιοχής είναι η βάση του συγκριτικού μας πλεονεκτήματος που ο Δήμος προστατεύει, προάγει και αναδεικνύει. Με τη δυναμική αυτή, προχωρούμε με σταθερά και αποφασιστικά βήματα για την εδραίωση της Αλοννήσου στις αγορές του εξωτερικού».
Αξίζει να σημειωθεί πως η κατάταξη του προορισμού στην πρώτη θέση της κατηγορίας «Green Eco Tourism», προέκυψε έπειτα από αξιολόγηση σε διάφορα κριτήρια και εφόσον προηγήθηκε συστηματική προώθηση του προορισμού και ενημέρωση του κοινού και των επαγγελματιών το προηγούμενο διάστημα, μέσω ταξιδιωτικών ΜΜΕ και trade επαφών. Η διαδικασία αυτή συνέβαλε καταλυτικά και στη στοχευμένη και έγκαιρη Τουριστική προβολή εν όψει της νέας σεζόν.
Οι παραγωγικές επαφές συνεχίστηκαν και την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου, με την παρουσίαση του προορισμού να «κλέβει» τις εντυπώσεις κορυφαίων στελεχών του Τουρισμού, εκπροσώπων των μεγαλύτερων Tour Operators, δημοσιογράφων και αντιπροσώπων διεθνών Οργανισμών.
Πιο συγκεκριμένα, στο επιτυχημένο 2ο Φόρουμ Τουρισμού που διοργάνωσε η εταιρία North Events στο World Trade Center της Στοκχόλμης με κύριο χορηγό τον ΕΟΤ, αναδείχθηκαν τα σημεία ενδιαφέροντος του νησιού και αναλύθηκαν οι επιτυχημένες πρακτικές του Δήμου Αλοννήσου για την αειφορία του Τουρισμού, σε συνεννόηση με την Εταιρία Συμβούλων Μάρκετινγκ του Δήμου, ενώ ο Δήμαρχος Αλοννήσου επιλήφθηκε των δικτυώσεων.
Στο άκουσμα των νέων τάσεων για το μέλλον των προορισμών όπως αποτυπώθηκαν από την κα Anna Lennhammer, γενική διευθύντρια Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Σουηδίας, η Αλόννησος εμφανίστηκε ως το πλέον αντιπροσωπευτικόπαράδειγμα της νέας προσέγγισης για αυτοοργάνωση με σκοπό τη δημιουργία αειφόρου Τουριστικού «προϊόντος». Εξάλλου, ειδικά η λήψη μέτρων από το Δήμο για τη μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας έχει επιφέρει μέχρι σήμερα, επαναστατικά αποτελέσματα καθιστώντας το νησί, πρότυπο πανελλαδικής εμβέλειας για Ο.Τ.Α. και περιβαλλοντικούς οργανισμούς.
ert.gr