Αν θέλω να επιλέξω τα πιο φθηνά εισιτήρια για το ταξίδι μου, η Σόφια είναι ιδανικός προορισμός, με μόλις 21 ευρώ για μια πτήση από την Αθήνα στις αρχές Ιουνίου. Αν όμως έχω πιο περιπετειώδη διάθεση, η διαδρομή έως το Τελ Αβίβ ή το Μαρακές δεν στοιχίζει πολύ παραπάνω. Ή καλύτερα να αποφύγω τα πλήθη, θέτοντας στους όρους αναζήτησης τη χαμηλή έως μέτρια δημοτικότητα. Και να, με λιγότερα από 50 ευρώ μπορώ να ταξιδέψω στο Ντόρτμουντ, στη Γένοβα ή στο Szymany της Πολωνίας, που σύμφωνα με τη Wikipedia βρίσκεται στα βορειοανατολικά της χώρας, όχι μακριά από την εντυπωσιακής φυσικής ομορφιάς περιοχή των λιμνών της Μαζουρίας. Αν βέβαια τα χρήματα δεν ήταν πρόβλημα, ίσως έκλεινα ένα εισιτήριο για το Ντάργουιν της Αυστραλίας, τη Μαδαγασκάρη ή το νησάκι Σαν Κριστομπάλ, στο αρχιπέλαγος Γκαλαπάγκος, έχοντας εξασφαλίσει ότι η θερμοκρασία μάλλον δεν θα πέσει κάτω από 20 βαθμούς τις ημέρες του ταξιδιού μου και η πιθανότητα βροχής είναι εξαιρετικά χαμηλή.
Οι... τάσεις φυγής είναι η μοναδική απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση της διαδραστικής πλατφόρμας «Escape Pod», η οποία φέρει την υπογραφή του Senseable City Lab του MIT και του Ιταλού αρχιτέκτονα και διευθυντή του εργαστηρίου, Κάρλο Ράτι. Μια μηχανή αναζήτησης που ενημερώνεται συνεχώς, το «Escape Pod» μετατρέπει την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού σε παιχνίδι και συγχρόνως μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή για νοητές επισκέψεις σε ανεξερεύνητες περιοχές. H χρήση της είναι εντελώς δωρεάν και ο επισκέπτης απλώς ενημερώνεται σχετικά με τις τιμές πτήσεων, που προσφέρει καθένα από τα μεγάλα ιντερνετικά πρακτορεία. Εκτός από το κόστος, το κλίμα και τη δημοτικότητα κάθε προορισμού, στα κριτήρια αναζήτησης συγκαταλέγονται η διαθεσιμότητα απευθείας πτήσεων και η ανάγκη για έκδοση βίζας.
Το Senseable City Lab του ΜΙΤ εστιάζει στη μελέτη των αστικών χώρων και του δομημένου περιβάλλοντος. Σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς, επαγγελματίες του χώρου, εταιρείες αλλά και κατοίκους πόλεων, αναζητεί λύσεις σε προβλήματα και επιχειρεί να προβλέψει τις επερχόμενες αλλαγές. Στα πρότζεκτ που έχει υλοποιήσει μέχρι στιγμής εντάσσονται το «Driving DNA», ένα λογισμικό για Ι.Χ. που συγκεντρώνει στοιχεία σχετικά με την κατάσταση των δρόμων, την κίνηση αλλά και τη συμπεριφορά του οδηγού, το «Weibo Smog», το οποίο μελετά τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις ανθρώπινες δραστηριότητες στην Κίνα, το «Good Vibrations», που επιτρέπει στους χρήστες smartphones να ανιχνεύσουν κατά πόσον μια γέφυρα παρουσιάζει δομικά προβλήματα, και το «Roboat», με στόχο την ανάπτυξη ενός δικτύου πλοιαρίων χωρίς οδηγό για τα κανάλια του Αμστερνταμ.
H πλατφόρμα «Escape» είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο greatescape.co.
Χριστίνα Σανούδου Καθημερινή