Την στρατηγική που ακολούθησαν τα κόμματα σε αυτόν τον προεκλογικό αγώνα που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό το μεγάλο αριθμό των αναποφάσιστων και των νέων ψηφοφόρων σχολίασε στην ΕΡΤ ο επικοινωνιολόγος Μάνος Σιφονιός, παρατηρώντας ότι είχαμε μία μετατόπιση του ενδιαφέροντος των κομμάτων αλλά και των λεγόμενων μπάτζετ των προϋπολογισμών από την παραδοσιακή προς την ψηφιακή επικοινωνία.
Σχολιάζοντας το πώς διαχειρίστηκαν οι πολιτικοί αλλά και τα κόμματα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Σιφονιός εστίασε ότι η στροφή στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας είχε ως αποτέλεσμα να τυπωθούν λιγότερα προεκλογικά φυλλάδια.
Ωστόσο, όπως είπε, οι ψηφοφόροι εκτός από τα διαφημιστικά φυλλάδια των υποψηφίων που βρίσκουν στα παμπρίζ των αυτοκινήτων τους ή στην πόρτα των σπιτιών τους σε αυτές τις εκλογές είχαν να διαχειριστούν και τις pop up διαφημίσεις σε κάθε επαφή τους με το διαδίκτυο.
Διπλάσιο το budget για διαφήμιση στο διαδίκτυο
«Φαίνεται ότι οι προϋπολογισμοί που κινήθηκαν προς τον ψηφιακό χώρο ήταν δύο με τρεις φορές περισσότεροι από όσο ήταν το 2019 και αυτό σε επίπεδο υποψηφίων» επισήμανε ο κ. Σιφονιός
Αναλύοντας το νέο είδος προσέγγισης των ψηφοφόρων τόνισε ότι εκτός από τους νέους τα κόμματα ακολούθησαν μια πολυσυλλεκτική προσέγγιση. «Το τελευταίο διάστημα είχαμε ένα μπαράζ συνεντεύξεων σε όλου του είδους τις εκπομπές το οποίο είναι δίκαιο γιατί θέλουν να απευθυνθούν σε όλους τους ψηφοφόρους», σημείωσε ο επικοινωνιολόγος
Όσον αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το Facebook και το YouTube, τα χαρακτήρισε ως το νέο «μπαλκόνι» της πολιτικής επικοινωνίας. «Το TikTok και το YouTube έγινε το νέο μπαλκόνι ενώ το μοίρασμα των φυλλαδίων στις πλατείες έγινε το facebook και το Instagram», πρόσθεσε ο κ. Σιφονιός.
Λόγω αυτής της αλλαγής έχει παρατηρηθεί η μείωση της διάδρασης του κόσμου στα πολιτικά μηνύματα και τις διαφημίσεις των υποψηφίων ενώ, όπως επισήμανε, έχει αυξηθεί ο αριθμός των ακολούθων, με το ισοζύγιο να είναι θετικό στο τέλος.
Πηγή: EΡΤ