Τη διακοπή της μέτρησης της δημοφιλίας των αναρτήσεων - και εμμέσως των χρηστών που τις κάνουν - μελετούν το Facebook και το Instagram. Οπως το ίδιο το Facebook διευκρίνισε, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην μπορεί ο οποιοσδήποτε «φίλος» να βλέπει τον αριθμό των «like» που παίρνει μια δημοσίευση, παρά μόνο εκείνος που την αναρτά. Πρόκειται για κάτι που, αν τελικά αποφασιστεί, θα αλλάξει άρδην τη χρήση των δημοφιλέστερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αιτία της κατάργησης των «like» είναι οι εκτιμήσεις ψυχολόγων ότι αυτά ενθαρρύνουν έναν «ανταγωνισμό δημοφιλίας» μεταξύ των χρηστών και τους ωθούν σε όλο και πιο συχνές επισκέψεις στις σελίδες των κοινωνικών δικτύων, συμβάλλοντας έτσι στον εθισμό τους σ' αυτά. Σημειώνουν επίσης οι ειδικοί τα αρνητικά συναισθήματα που δημιουργούνται σε κάποιον χρήστη όταν μια ανάρτησή του δεν συγκεντρώσει πολλές θετικές γνώμες.
Προσφάτως το Instagram (πρόκειται για θυγατρική του Facebook) άρχισε να κρύβει τον αριθμό των «like» σε κάποιους χρήστες, αρχικά στον Καναδά και έπειτα σε άλλες χώρες - ο αναρτών, πάντως, εξακολουθεί να βλέπει σε πόσους αρέσει η ανάρτησή του.
Η δυνατότητα να εκδηλώνει ένας χρήστης κατ' αυτόν τον τρόπο την ευαρέσκειά του σε μια δημοσίευση τρίτου καθιερώθηκε στο Facebook το 2009. Αργότερα οι χρήστες απέκτησαν τη δυνατότητα να εκφράζουν με εικονίδια πιο συγκεκριμένα συναισθήματα, όπως ευθυμία, έκπληξη ή τρυφερότητα (με καρδούλα).
tanea.gr