Τις λειτουργίες που εγκαινίασε πρόσφατα στην πλατφόρμα του ανακάλεσε το κοινωνικό δίκτυο Instagram, έπειτα από δριμεία κριτική που δέχθηκε από μεγάλη μερίδα χρηστών, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων διασημοτήτων, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το moneyreview.gr και με πληροφορίες του CNN. Οι αλλαγές των τελευταίων ημερών έφεραν το Instagram ένα βήμα πιο κοντά στο μοντέλο του TikTok, με τον αλγόριθμο να προωθεί στους χρήστες περισσότερο περιεχόμενο από λογαριασμούς αγνώστων και λιγότερο τις αναρτήσεις των λογαριασμών, που οι ίδιοι ακολουθούν – σημειωτέον, πως το TikTok έχει τεράστια απήχηση ειδικά στις μικρότερες ηλικίες και σε διεθνή κλίμακα και θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό για εδραιωμένους κολοσσούς. Επίσης, το Instagram πειραματίστηκε σε ένα μικρό ποσοστό χρηστών με τα βίντεο πλήρους οθόνης, το οποίο παραπέμπει στην εμφάνιση του TikTok. Σύμφωνα, όμως, με όσα είπε χθες εκπρόσωπος του Instagram, «αναγνωρίζουμε ότι οι αλλαγές στην εφαρμογή μπορεί να χρειάζονται προσαρμογή και ενώ πιστεύουμε ότι το Instagram οφείλει να εξελίσσεται όσο ο κόσμος αλλάζει, θέλουμε να έχουμε τα χρονικά περιθώρια τα αναγκαία και να διασφαλίσουμε ότι θα το κάνουμε σωστά».

Ο εκπρόσωπος σημείωσε ακόμη τα εξής: «Βάσει των ευρημάτων μας και των κριτικών από την κοινότητά μας, διακόπτουμε τις δοκιμές των βίντεο πλήρους οθόνης στο Instagram, ώστε να εξετάσουμε άλλες επιλογές και μειώνουμε προσωρινά τον αριθμό των προτάσεων που βλέπουν στις ενημερώσεις οι χρήστες μας, ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα της εμπειρίας τους». Σημειώνεται ότι για τις νέες αλλαγές διαμαρτυρήθηκαν δημοσίως η Κιμ Καρντάσιαν και η Κάιλι Τζένερ, των οποίων οι λογαριασμοί συγκαταλέγονται στους πιο δημοφιλείς στο Instagram.

Δεδομένου ότι ιδίως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας το TikTok έχει συγκεντρώσει απειράριθμους χρήστες σε όλο τον κόσμο, πολλές άλλες εφαρμογές προσπαθούν να μιμηθούν, όχι μόνο το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας, αλλά και την εμφάνιση της ίδιας της πλατφόρμας. Στην περίπτωση του Instagram, όμως, η μίμηση φαίνεται να άλλαξε αρκετά το στυλ και τη στόχευση της εφαρμογής, η οποία παλαιότερα εστίαζε στις φωτογραφίες, ενώ τώρα στρέφεται περισσότερο στα σύντομα βίντεο, όπως δηλαδή και το TikTok. Ο επικεφαλής του Instagram, Ανταμ Μοσέρι, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες πως «θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις φωτογραφίες, είναι μέρος της κληρονομιάς μας». Παρά ταύτα, τάχθηκε υπέρ των αλλαγών των τελευταίων ετών στο Instagram και προσέθεσε, εν κατακλείδι: «Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, οφείλω να είμαι ειλικρινής και πιστεύω ότι σε βάθος χρόνου όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του Instagram θα γίνει βίντεο».

H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ