Στη χρηματοδότηση ενός νέου έργου, που αναμένεται να συμβάλει στη ασφαλή μετακίνηση των πολιτών του Τυρνάβου και στην αλλαγή της εικόνας του δρόμου της βορειονατολικής εισόδου του οικισμού που τον συνδέει με την Εθνική Οδό Λάρισας - Κοζάνης, προχωρά η Περιφέρεια Θεσσαλίας μετά την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας από τον Περιφερειάρχη Κώστα Αγοραστό.
Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή ισόπεδου κόμβου στην χ.θ. 17+800, επί της ε.ο. Λάρισας-Κοζάνης» 2,8 εκ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός τόνισε τα εξής:
«Εντάσσουμε στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας του Κυκλικού Κόμβου στον περιφερειακό του Τυρνάβου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο τόσο για την περιοχή του Τυρνάβου όσο και για ολόκληρη τη Θεσσαλία καθώς βρίσκεται πάνω στην Εθνική Οδό Λαρίσης – Κοζάνης (μέσω Ελασσόνας) το δρόμο που συνδέει τη Θεσσαλία με τη Δυτική Μακεδονία.
Ένα έργο ασφάλειας, χρήσιμο και ουσίας που εξυπηρετεί όλη την περιοχή. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2,8 εκατ ευρώ . Το συγκεκριμένο έργο θα διατηρήσει και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας αλλά και μόχλευση στην πραγματική τοπική οικονομία.
Το επόμενο στάδιο είναι η δημοπράτηση του έργου προκειμένου να προχωρήσουμε στη διαδικασία της εκτέλεσης.
Για το έργο αυτό συνεργαστήκαμε εδώ και τέσσερα χρόνια με το Δήμο Τυρνάβου και φτάσαμε σήμερα στην ένταξή του. Πέρασε από πολλά κύματα διότι η κακονομία και η πολυνομία δημιουργούν τεράστια προβλήματα.
Το παλέψαμε και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να το εντάξουμε και να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια. Είναι απόρροια συνέργειας και συνεργασίας με τα αποτελέσματα του να αφήνουν βαθύ αποτύπωμα της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας».
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Τυρνάβου Παναγιώτης Σαρχώσης σε δηλώσεις του υποστήριξε τα εξής:
«Μια εκκρεμότητα πολλών ετών διευθετείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Υπάρχει η νέα Εθνική Οδός Λάρισας – Κοζάνης στην οποία δεν προβλεπόταν ασφαλή σύνδεση με τον οικισμό του Τυρνάβου.
Αυτό το πρόβλημα πλέον λύνεται με την ωρίμανση της μελέτης που έχουμε εκπονήσει και με τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ όπως έχει πει ο κ. Αγοραστός.
Είναι ένα έργο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, που δεν αφορά μόνο τον Τύρναβο αλλά αφορά γενικότερα τη σύνδεση της Θεσσαλίας με τη Δυτική Μακεδονία. Αυτό έχει τεράστια αξία. Μια …ανοιχτή πληγή κλείνει».
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ
(α) Κατασκευή κυκλικού κόμβου διαμέτρου εγγεγραμμένου κύκλου (ICD) 47m, κεντρικής νησίδας 35m (με υπερβατή ζώνη πλάτους 2,50m) και δακτυλίου κυκλοφορίας με πλάτος οδοστρώματος 6m.
(β) Προσαρμογή – διαμόρφωση – ανακατασκευή υφιστάμενης κύριας αρτηρίας Ε.Ο. Λάρισας – Κοζάνης στα τμήματα προσέγγισης και εξόδου από τον κυκλικό κόμβο συνολικού μήκους 650m με κατασκευή δύο διαχωριστικών νησίδων μήκους 100m έκαστη.
(γ) Μετατόπιση, εν μέρει, των υφιστάμενων τεχνητών αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα της Ε.Ο. από Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 0+000 έως Χ.Θ. 0 + 200, στο μήκος που επηρεάζεται από τον καινούργιο σχεδιασμό του κόμβου.
(δ) Διαμόρφωση πλευρικής διαχωριστικής νησίδας μήκους 40m στο χώρο στάθμευσης που εντοπίζεται στον κόμβο στη δεξιά πλευρά της Ε.Ο. για τους ερχόμενους από Λάρισα.
ε) Κατασκευή τμήματος μήκους 280,00m του κλάδου PR1 της νέας περιμετρικής οδού του οικισμού από το σημείο συμβολής με τον κυκλικό κόμβο.
στ) Κατασκευή παράπλευρης οδού SR1 (συνέχεια οδού Δασκαλοπούλου στο δυτικό παρόδιο χώρο), μήκους 450m.
ζ) Κατασκευή παράπλευρης οδού SR2, μήκους 385m.
η) Διαμόρφωση δύο δευτερευόντων ισόπεδων κόμβων: (1) Στη συμβολή του κλάδου του κόμβου με την διασταύρωση της περιμετρικής οδού PR1 με την παράπλευρη SR1 και (2) στη συμβολή του κλάδου του κόμβου με την παράπλευρη οδό SR2.
Με την κατασκευή του έργου που εντάσσεται στο ΠΕΠ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ επιτυγχάνονται:
1. Λειτουργική αναβάθμιση και βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε τμήμα της Εθνικής Οδού Λάρισας Κοζάνης, που αποτελεί τμήμα του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της χώρας σημαντικής κυκλοφορίας.
2. Βελτίωση της λειτουργικότητας της ΒΑ κυκλοφοριακής σύνδεσης του Τυρνάβου μέσω του νέου κόμβου επί της Ε.Ο., καθώς μέχρι σήμερα η σύνδεση του οικισμού μέσω υφιστάμενων κόμβων γίνεται κυρίως από νότια, ήτοι μέσω του Ι/Κ Γυρτώνης – Αμπελώνα και του Α/Κ Λάρισας.
3. Οι χωρίς καθυστερήσεις, διαμπερείς και ασφαλείς κινήσεις επί της Εθνικής Οδού καθώς και η δυνατότητα αναστροφής, λόγω της μορφής του κόμβου (κυκλικός).
4. Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο.
5. Άνετη, ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών με την κατασκευή παράπλευρων οδών.
6. Ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών στο σύνολο του έργου με την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων και Συστημάτων Ασφάλισης Οχημάτων (ΣΑΟ).
7. Ασφαλέστερη σύνδεση της Ε.Ο. Λάρισας – Κοζάνης με την παλαιά Ε.Ο. Λάρισα – Τύρναβος – Ελασσόνα, εφόσον υλοποιηθεί το μελετούμενο έργο παράκαμψης Τυρνάβου.