Η Ελλάδα βρίσκεται σε καθεστώς lockdown από την αρχή του 2021, με τους πολίτες να είναι αναγκασμένοι να μένουν στα σπίτια τους τουλάχιστον από τις 9 το βράδυ όταν ξεκινά η απαγόρευση κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μετάδοση του κορονοϊού.
Οι νέες συνήθειες έχουν αλλάξει και τα δεδομένα για τους καταναλωτές, όπως αποτυπώνεται από έρευνα της Nielsen για το πρώτο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αυξήσει τις αγορές αλκοολούχων ποτών.
Συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων κατέγραψε το ρούμι με 67,7%, το κρασί με 49,1%, το ουίσκι με 43,6%, ενώ οι μπύρες 27,3%. Ωστόσο, η Nielsen επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις εμπορίας ποτών έχουν χάσει πολλά έσοδα από πωλήσεις χονδρικής, γεγονός αναμενόμενο όσο η εστίαση παραμένει κλειστή.
Μετά το αλκοόλ η μαγειρική
Οι Έλληνες βέβαια δεν το έριξαν μόνο στο αλκοόλ αλλά και στη μαγειρική. Οι καταναλωτές αγόρασαν στη δεύτερη καραντίνα από το σουπερμάρκετ προϊόντα που έχουν σχέση με τη μαγειρική:
- καθαριστικά φούρνου (+47,5%)
- λαδόκολλες (+28,4%)
- σακούλες σκουπιδιών (+8,1%)
Από την άλλη, μείωση στις πωλήσεις παρατηρήθηκε σε προϊόντα οικιακής χρήσης και προσωπικής περιποίησης τα οποία στην περσινή καραντίνα ήταν μέσα στις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι γυναικείες βαφές που σημείωσαν αύξηση 22%.