Σημαντικές αλλαγές στην εφαρμογή του Facebook -με την αρχική οθόνη να θυμίζει περισσότερο το TikTok- ανακοίνωσε την Πέμπτη η Meta. Στη ροή των ειδήσεων θα εμφανίζονται δημόσιες αναρτήσεις -κυρίως βίντεο- που θα προτείνονται σε έναν χρήστη αλγοριθμικά, με βάση τον τύπο περιεχομένου που το Facebook πιστεύει ότι του ταιριάζει περισσότερο.

Οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα Reels και τα Stories από την αρχική σελίδα, ενώ θα αρχίσουν να βλέπουν μια νέα καρτέλα «Feeds» στη γραμμή συντόμευσης εντός της εφαρμογής. Επίσης, η γραμμή συντομεύσεων θα αλλάξει, με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών.

Το Facebook βρίσκεται καταμεσής μιας πλήρους αναθεώρησης της υποδομής διαφημίσεών του. Ωστόσο, το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο οι σχεδόν τρία δισεκατομμύρια χρήστες του επιθυμούν το Facebook να μοιάζει περισσότερο στο TikTok. Είναι το TikTok αυτό που θέλουν;

Αν και στο παρελθόν έχει υιοθετήσει σαρωτικές αλλαγές οι οποίες τελικά λειτούργησαν χωρίς προβλήματα, ορισμένοι εκτιμούν ότι οι τελευταίες προσαρμογές επηρεάζουν την ίδια τη φύση της εφαρμογής, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους κυριότερους λόγους χρήσης του από μεγάλη μερίδα ατόμων.

Το δεύτερο σημαντικό ερώτημα που γεννιέται, συνδέεται με το πρώτο. Περίπου 10 εκατομμύρια εταιρείες που επιθυμούν να διαφημιστούν -πολλές από τις οποίες είναι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις- χρησιμοποιούν το Facebook επειδή η δραστηριότητα των χρηστών θεωρείται κατάλληλη για να τους στείλει στα καταστήματά τους. Θα ταιριάζει, όμως, στις ανάγκες τους το νέο «τύπου TikTok», Facebook;

Το Facebook θα έχει μια ξεχωριστή καρτέλα όπου θα μπορεί κανείς να βλέπει ενημερώσεις από φίλους και συγγενείς. Ίσως σε αυτό το σημείο, θα μπορούσαν επαγγελματίες να αναρτούν τις διαφημίσεις τους. Ωστόσο, εκτιμάται ότι είναι πιο πιθανό να πρέπει να κατανοήσουν πώς να δημιουργούν διαφημίσεις που να ταιριάζουν στη νέα μορφή της ροής, τύπου TikTok, με την αλλαγή αυτή να θεωρείται θεμελιώδης.

Με πληροφορίες από Axios, mikeshields.substack.com