Δέσμευση για επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 9 χρόνια ανέλαβε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ιταλική μητρική της εταιρεία όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, υπογράφοντας το μνημόνιο συνεργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Φίλιππο Τσαλίδη παρουσία και του Ιταλού Διευθυντή όλων των θυγατρικών του ιταλικού ομίλου Trainitalia, Μαουρίτσιο Καποτότο.
Το μνημόνιο αφορά την ανανέωση της συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση της δημόσιας σιδηροδρομικής συγκοινωνίας συμπεριλαμβανομένων των άγονων γραμμών για 10 συν 5 χρόνια.
Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να επιχορηγείται με τα 50 εκατομμύρια το χρόνο, συνολικά 750 εκατομμύρια, για τις άγονες γραμμές με την σημαντική όμως δέσμευση πλέον να κάνει επενδύσεις 2,2 με 2,5 δισ. και μάλιστα στα πρώτα 9 χρόνια.
Οι επενδύσεις αυτές αφορούν τροχαίο υλικό και εκσυγχρονισμό του, περισσότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των τεχνικών εγκαταστάσεων της σημερινής ΕΕΣΣΤΥ που ενσωματώνεται μέχρι τέλη του έτους στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αξιοποίηση κτηρίων κ.α.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "τα πρώτα πέντε υπερσύγχρονα τρένα τύπου "Ασημένιο Βέλος" θα έλθουν στην Ελλάδα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 ενώ το 2022-2023 θα έλθουν τα υβριδικά τρένα που αποτελούν την τελευταία τεχνολογία και θα μπορούν να κινούνται ταυτόχρονα και σε ηλεκτροδοτούμενες και σε συμβατικές γραμμές.
Το πρώτο υβριδικό τρένο στον κόσμο άρχισε να κατασκευάζεται τον περασμένο Ιούλιο".
Από την πλευρά του ο αρμόδιος υπουργός έκανε λόγο για μια πολύ σημαντική στιγμή για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς με τη σημερινή συμφωνία θα εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του για τα επόμενα 15 χρόνια, υπογραμμίζοντας παράλληλα το μεγάλο όφελος για τη χώρα που πέτυχε η κυβέρνηση με τη νέα διαπραγμάτευση της συμφωνίας -που θα υπογράφει οριστικά σε λίγες μέρες στην Ιταλία αφού ενημερωθεί την επόμενη εβδομάδα η αρμόδια Επίτροπος της ΕΕ- δηλαδή τη δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για επενδύσεις 2,5 δισ. και μάλιστα νωρίτερα από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
«Έχω ξαναπεί ότι εμείς δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες» ανέφερε ο κ. Καραμανλής διευκρινίζοντας ότι η γρήγορη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Λάρισα - Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε 3,5 ώρες το 2021 και όχι τέλη του 19 όπως είχε ανακοινώσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
naftemporiki.gr