Για τα καλά φαίνεται ότι έχει μπει το θέμα της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στο αστικό τμήμα της πόλης της Λάρισας. Μετά τα περσινά συμβάντα και την αποκάλυψη ότι σε πολλά σημεία δεν υπάρχει φράχτης με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν πεζοί, τρένα και επιβάτες άρχισε να μπαίνει στο τραπέζι το θέμα της υπογειοποίησης.
Έγιναν ερωτήσεις στη Βουλή και υπήρξε κινητικότητα αλλά δεν φάνηκε να προχωρά. Πριν από 10 μέρες όμως σε επιστημονική ημερίδα που διοργάνωσε το Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με θέμα «Ο Σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία – Έργα σε εξέλιξη και νέες προοπτικές» συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.
Ο κ.Διονέλης στην ομιλία του, για πρώτη φορά ανέφερε πως υπάρχει διάθεση από την ΕΡΓΟΣΕ, να δει το θέμα και να προχωρήσει σε σχετικές μελέτες προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο στο τμήμα που διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές μέσα στην πόλη να υπογειοποιηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες το τμήμα που θα εξετασθεί προς υπογειοποίηση είναι από το Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας μέχρι τη Νέα Σμύρνη.
Αυτή η είδηση είναι σημαντική, αν σκεφτούμε ότι πρόσφατα οριστικοποιήθηκε στην Πάτρα αντίστοιχη περίπτωση υπογειοποίησης μετά από χρόνιο αίτημα των τοπικών φορέων. Η Λάρισα που αποτελεί νευραλγικό σημείο του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι σήμερα εκτεθειμένη στις διελεύσεις τρένων και αν υπολογίσουμε την αύξηση των συρμών το επόμενο διάστημα και τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των φορέων του σιδηρόδρομου η πιθανότητα να έχουμε και άλλα ατυχήμτα μεγαλώνει γεωμετρικά.
Κάποια ανεπίσημα στοιχεία μιλούν για πέρασμα έως και 40 συρμών την ημέρα, επιβατικών και εμπορευματικών στο κοντινό μέλλον.
Ο Δήμος Λαρισαίων έχει κάνει αρκετά διαβήματα για το θέμα και σε πρώτη φάση αναδεικνύεται η ανάγκη να εξασφαλιστεί η τοποθέτηση περίφραξης για την αποφυγή ανοίγματος περασμάτων από πεζούς και βέβαια να υπάρξει τελικά η αντιμετώπιση του.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η υπογειοποίηση δεν είναι απλό πράγμα και ακόμα και αν πάρει το πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν μελέτες, να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, να γίνει ο διγωνισμός και να υλοποιηθεί αυτό το χρόνιο αίτημα των Λαρισαίων.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com