Μέσα στον επόμενο μήνα, προγραμματίζεται η υπογραφή της σύμβασης για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος.
Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ που έχει ξεκινήσει από πέρυσι είναι ολοκληρωμένος και έχει περάσει και από τη Βουλή.
Όπως έγινε γνωστό, την περασμένη Πέμπτη πέρασε από τη Διυπουργική Επιτροπή και το τελευταίο θέμα σχετικά με τα Η/Μ του έργου και πλέον ο διαγωνισμός είναι στην τελική ευθεία για να υπογραφεί, ίσως πριν το Πάσχα.
Να θυμίσουμε πως το έργο ηλεκτροκίνησης μεταξύ των δύο Θεσσαλικών πόλεων θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό καθώς θα αναβαθμίσει την πόλη του Βόλου και θα μπορούν να κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα τρένα, να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας, ταχύτητας και εμπειρίας των επιβατών.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Είναι το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που ξεκινά την τρέχουσα δεκαετία και αφορά μάλιστα μια περιφερειακή γραμμή μεγάλης αξίας.
Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ. ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025.
Το έργο αναβάθμισης με ETCS, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα.
Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά. Επίσης, ανοίγει ο δρόμος για την προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου-Θεσσαλονίκης που θα μπορεί να διεξάγεται σε περίπου 100 λεπτά.
Νίκος Καραγιάννης ypodomes.com