"Φρένο" στις υπογειοποιήσεις σιδηροδρομικών γραμμών οι οποίες βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές (μεταξύ αυτών και η Λάρισα) βάζει ο υπουργός Υποδομών κ. Κ. Καραμανλής, προκρίνοντας τη λύση της "βύθισης".
Στο σχετικό ρεπορτάζ της "Καθημερινής" αναφέρονται τα εξής:
Με στόχο να μειώσει σε τρεις ώρες, από τέσσερις σήμερα, τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τρένο το 2021 θα εργαστεί η νέα διοίκηση του ΟΣΕ με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ). Προς την κατεύθυνση αυτή, όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής, θα χρειαστεί, εκτός από την ανάπτυξη της σηματοδότησης, εκτεταμένη συντήρηση και σε πολλά σημεία ανάταξη της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν κατά την ακρόαση της νέας διοίκησης του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, βάσει του σχεδιασμού της κυβέρνησης, πρώτης προτεραιότητας είναι τα έργα αναβάθμισης / ανάταξης του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και σε δεύτερη φάση η επαναχάραξη / αναβάθμιση του ανατολικού κλάδου της σιδηροδρομικής Εγνατίας και η αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι συνδέσεις λιμένων με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είναι η σύνδεση του λιμένα Καβάλας, του προβλήτα 6 που θα δημιουργήσει ο ΟΛΘ στον λιμένα της Θεσσαλονίκης κ.ά.
Ο υπουργός Υποδομών, ωστόσο, άφησε λίγα περιθώρια για τις υπογειοποιήσεις σιδηροδρομικών γραμμών που βρίσκονται κυρίως σε κατοικημένες περιοχές.
Ο ίδιος κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση και τον προκάτοχό του Χρ. Σπίρτζη, που καλλιέργησε κλίμα για ένα τέτοιο ενδεχόμενο (π.χ. Πάτρα), τη στιγμή όμως που δεν υπάρχουν μελέτες και κυρίως απουσιάζει η χρηματοδότηση.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στην καλύτερη περίπτωση θα έχουμε «βυθίσεις» της σιδηροδρομικής γραμμής, παρά τη δημιουργία τούνελ τύπου μετρό.
Για το έργο της Πάτρας υπογράμμισε ότι «δεν έχει βρεθεί ποτέ μια λύση, γιατί είναι ένα έργο πανάκριβο, δύσκολο και δεν υπάρχει χρηματοδότηση», ενώ για το έργο της Λάρισας σημείωσε ότι «θα ήταν ίσως υπερβολή να πούμε για την πόλη της Λάρισας ότι θα κάνουμε υπόγειο σιδηρόδρομο».
Το έργο που θα προχωρήσει είναι η υπογειοποίηση –ορθότερα η «βύθιση»– του δικτύου στα Σεπόλια, για την οποία υπάρχει σύμβαση από τον Οκτώβριο του 2018, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει.
Προς την κατεύθυνση αυτή ευθύνεται και η ασυνεννοησία των προηγούμενων διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ.
Ο υπουργός ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια υπήρχε μια τέτοια αντιπαλότητα μεταξύ διοικήσεων μητρικής και θυγατρικής εταιρείας, και τα έργα που ολοκλήρωνε η ΕΡΓΟΣΕ δεν τα παραλάμβανε η μητρική ΟΣΕ.
Ερωτηθείς σχετικά για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο επιχειρήσεων προκειμένου να αποσοβηθούν στο μέλλον αντίστοιχα φαινόμενα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι παραμένει ανοιχτό, χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις.
Για τις νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ η αρμόδια επιτροπή της Βουλής γνωμοδότησε θετικά κατά πλειοψηφία.
BAΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)