Με τη δημοσίευση της προκήρυξης δημόσιας σύμβασης εισέρχεται στην τελική ευθεία το έργο που αφορά την αναβάθμιση του υπόλοιπου τμήματος της Κεντρικής πλατείας και του κεντρικού πεζοδρόμου της Καρδίτσας.
Η δημοσίευση έγινε την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου με το έργο να έχει το διακριτικό τίτλο «Ολοκληρωμένη Αισθητική, Περιβαλλοντική και Βιοκλιματική Αναβάθμιση Κεντρικής Πλατείας και Κεντρικού Πεζόδρομου Καρδίτσας»
Το έργο χρηματοδοτείται από το Πράσινο ταμείο με 370.241 ευρώ και από ΣΑΤΑ με 379.759 ευρώ. Το ποσό της σύμβασης θα διαμορφωθεί ανάλογα με την προσφερθείσα έκπτωση και θα καλυφθεί πρώτα από το Πράσινο ταμείο (μέχρις εξαντλήσεως του ποσού) και εφόσον απαιτηθεί από ΣΑΤΑ (από ιδίους πόρους του Δήμου δηλαδή).
Σύμφωνα με τις προθεσμίες της προκήρυξης η υποβολή προσφορών είναι έως τις 24 Σεπτεμβρίου και στις 30 του ίδιου μήνα θα γίνει η αποσφράγισή τους προκείμενου να αναδειχθεί ο ανάδοχος.
Με αυτό ως δεδομένο και με γνωστή την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί με βάση το νόμο από κει και πέρα, υπολογίζεται ότι η έναρξη των εργασιών θα μπορεί να γίνει την Άνοιξη του 2020.
Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται με βάση τη μελέτη:
Η αρχιτεκτονική μελέτη της πλατείας Ελευθερίας Καρδίτσας διαιρείται νοητά σε τρία τμήματα. Τα πρώτο, είναι ένας γραμμικός άξονας κίνησης που παραλαμβάνει την πορεία των πεζών και των ποδηλατών και αποτελεί τη συνέχεια μιας ενιαίας πεζοδρομημένης διαδρομής από την οδό Καραϊσκάκη εως την οδό Λ.Σακελλαρίου.
Το δεύτερο τμήμα είναι το «πλάτωμα», δηλαδή ένας ανοιχτός χώρος που ενοποιεί την πλατεία με τις στοές περιμετρικά και με τις γύρω οδούς και είναι ένας χώρος όπου λαμβάνουν χώρα πολλές εκδηλώσεις της πόλης της Καρδίτσας. Το τρίτο τμήμα είναι ο χώρος των τραπεζοκαθισμάτων πίσω από τα παρτέρια.
Οι παρεμβάσεις που αφορούν την πλατεία είναι οι εξής:
-Αντικατάσταση του δαπέδου με μάρμαρο γκρι Κοζάνης σαγρέ και αγυάλιστο, μάρμαρο Δεματίου σαγρέ, κίτρινο γρανίτη χτυπητό σε πλάκες. Η κεντρική διαδρομή οριοθετείται με κυβόλιθο γρανίτη ροζέ.
-Αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων με νέα LED φωτιστικά, για μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.
-Ενίσχυση της φύτευσης στα παρτέρια και διεύρυνση των ορίων τους για σκιασμό τους καλοκαιρινούς μήνες.
-Τοποθέτηση ενός νέου ορθογωνικού στοιχείου νερού, στη νότια πλευρά, με κυματισμό, για δημιουργία μικροκλίματος και δροσισμού.
-Τοποθέτηση νέων καθιστικών και κάδων απορριμμάτων
-Τοποθέτηση σκιάστρων και δημιουργία καθιστικών κάτω από αυτά
-Επαναχωροθέτηση των έξι υφιστάμενων καθισμάτων (παγκάκια)
-Τοποθέτηση κολωνακίων στις εισόδους τις πλατείας και απαγόρευση διέλευσης οχημάτων.
-Δημιουργία αρμών στην υποβάση της πλατείας για να αποφευχθούν ρηγματώσεις που δημιουργούνται λόγω της συστολής- διαστολής.
-Εξομάλυνση των υψομετρικών διαφορών που θα δημιουργηθούν λόγω του διαφορετικού πάχους παλιού και νέου υλικού.
Με την παρέμβαση αναμένεται να αναδειχθούν και να ενοποιηθούν τα πιο σημαντικά ορόσημα του κέντρου της Καρδίτσας, όπως το άγαλμα του Καραϊσκάκη, το σιντριβάνι, το νέο στοιχείο νερού και η φύτευση.
Πεζόδρομος Τερτίπη
Ο πεζόδρομος σχεδιάστηκε με γνώμονα την ύπαρξη μιας συνέχειας των χαράξεων από την Πλατεία Ελευθερίας προς το πάρκο του Παυσίλυπου έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία ενότητα στην πορεία των πεζών.
Στον πεζόδρομο, δημιουργείται μια κεντρική ζώνη που περιλαμβάνει τις φυτεύσεις, τον αστικό εξοπλισμό και τη διέλευση των πεζών. Αμφότερα της ζώνης δημιουργούνται δύο ζώνες μικρότερου πλάτους που παρεμβάλλονται μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού ως ζώνες μετάβασης στις λειτουργίες του πεζοδρόμου.
Οι παρεμβάσεις που αφορούν τον πεζόδρομο είναι οι εξής:
-Αντικατάσταση του δαπέδου (από πλάκες τσιμέντου) με γκρι γρανίτη κομμένο σε πλάκες, πλάκες τσιμέντου βοτσαλωτές μπεζ, πλάκες τσιμέντου λείες, κυβόλιθο γρανίτη ροζέ, μάρμαρο γκρι Κοζάνης αγυάλιστο και πλάκες από μάρμαρο γκρι Κοζάνης για σχάρες απορροής.
-Αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων με νέα LED φωτιστικά, για μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. -Ενίσχυση της φύτευσης στα παρτέρια και τις ζαρντινιέρες.
-Αντικατάσταση συνολικά του αστικού εξοπλισμού (καθίσματα, καλαθάκια αχρήστων, ζαρντινιέρες, βρύση).
-Τοποθέτηση κολωνακίων στις εισόδους και απαγόρευση διέλευσης οχημάτων.
karditsalive.net