Τη δυνατότητα να πιάσουν τιμόνι, με προσωρινή άδεια οδήγησης, θα έχουν οι νέοι 17 ετών, σύμφωνα με το νέο σχέδιο νόμου «Οδηγώντας με ασφάλεια, εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών» που αναμένεται να κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή. Ειδικότερα, τα άτομα που έχουν κλείσει το 17ο έτος της ηλικίας τους θα μπορούν να υποβληθούν κανονικά στις εξετάσεις (θεωρητικές και πρακτικές) για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης και σε περίπτωση επιτυχίας θα έχουν τη δυνατότητα για ένα χρόνο να οδηγούν συνοδεία κάποιου έμπειρου οδηγού. Ο συνοδός θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 25 ετών και να διαθέτει οδηγική εμπειρία πέντε ή περισσότερων ετών, ενώ θα πρέπει και το point system του να είναι είναι κενό, να μην έχει καταγραφεί κάποια σοβαρή παράβαση, δηλαδή, στο δίπλωμά του.
Οι έως τώρα σκέψεις θέλουν τον νέο, συνοδευόμενο, οδηγό να μπορεί να κυκλοφορεί στα όρια της περιφέρειας κατοικίας του μέχρι να κλείσει τα 18 χρόνια. «Ακολουθούμε επιτυχημένα μοντέλα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και πρόκειται να καθοριστεί σε επόμενο χρόνο το πλαίσιο των ποινών που θα προβλέπονται για την περίπτωση που ο συνοδευόμενος οδηγός υποπέσει σε παράβαση» εξήγησε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής.
Καθιερώνεται τελικώς η παρουσία κάμερας εντός των οχημάτων κατά την εξέταση του υποψηφίου οδηγού, καθώς υπάρχει ήδη σχετική έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ενώ οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο Υποδομών και θα εγκαθίστανται εντός του οχήματος μόνο για τη διάρκεια της εξέτασης, με στόχο τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Το υλικό θα εξετάζεται δειγματοληπτικά ή κατόπιν καταγγελίας καθώς και στην περίπτωση που ο υποψήφιος οδηγός προκαλέσει ατύχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Το Σώμα Εξεταστών θα διευρυνθεί, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός εξεταστών και να ενισχυθεί ο αριθμός των διενεργούμενων εξετάσεων. Παρά τις αρχικές σκέψεις για είσοδο ιδιωτών στο σώμα εξεταστών, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να παρέχει τη δυνατότητα ένταξης στο σώμα όλων των δημοσίων υπαλλήλων και όχι μόνο των υπαλλήλων της Περιφέρειας όπως ισχύει σήμερα, εξαιρώντας ιδιώτες από τη διαδικασία. Αλλαγές πρόκειται να σημειωθούν και στην ύλη των θεωρητικών μαθημάτων, η οποία «θα απλουστευθεί και θα προάγει την κριτική σκέψη των υποψηφίων» όπως εξήγησε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι όλες οι αλλαγές έχουν επίκεντρο το αδιάβλητο των διαδικασιών και την προάσπιση της οδικής ασφάλειας.
Αλεξάνδρα Κασσίμη (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)