Με μια νέα δοκιμασία έρχεται αντιμέτωπο το λιανεμπόριο λόγω του δεύτερου lockdown.
Οι έμποροι ήλπιζαν ότι ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που ξεκίνησαν τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου θα τονώσουν τον πεσμένο τζίρο των τελευταίων μηνών, ωστόσο ήρθε το δεύτερο lockdown με αποτέλεσμα όλα τα καταστήματα να κατεβάσουν ρολά.
Τις τελευταίες μέρες πριν από το lockdown η αγοραστική κίνηση στα καταστήματα αυξήθηκε, από καταναλωτές που πήγαν να κάνουν τα τελευταία ψώνια προτού μπει «λουκέτο».
Πολλοί για να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους πελάτες, προχώρησαν σε εκπτώσεις. Στο κέντρο της Αθήνας, είδαμε μειώσεις 50% στις τιμές καλλυντικών, – 30% σε αντρικά και γυναικεία ρούχα και 20% σε καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη.
Οι έμποροι ωστόσο σημειώνουν ότι η μικρή αυτή άνοδος του τζίρου δεν αλλάζει τη γενικότερη εικόνα που υπάρχει στην αγορά το τελευταίο διάστημα.
Το lockdown φέρνει αγορές online
Το εμπόριο θα περιοριστεί στο μοντέλο του Μαρτίου με τα φυσικά καταστήματα κλειστά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα να λειτουργούν κανονικά.
Οι μεγάλες αλυσίδες ήδη προετοιμάζονται για τον μεγάλο φόρτο παραγγελιών αλλά και την περίφημη Black Friday
Η μοναδική διέξοδος είναι οι online αγορές για όσα καταστήματα διαθέτουν e-shop.
Σε σύγκριση άλλωστε με το προηγούμενο lockdown οι καταναλωτές είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές, αρκετοί μάλιστα διατήρησαν τη συνήθεια να ψωνίζουν online ακόμη και με ανοιχτά τα καταστήματα.
Από την πλευρά τους και οι επιχειρήσεις σε σημαντικό βαθμό προχώρησαν σε επενδύσεις στα e-shop τους.
Lockdown και Black Friday
Το φετινό Black Friday είναι στις 27 Νοεμβρίου ενώ λόγω καραντίνας θα είναι σίγουρα μια ειδική κατάσταση.
Η αποκλειστική χρήση των e-shop είναι δεδομένη και προμηθευτές και Logistics προετοιμάζονται πυρετωδώς.
Οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις έχουν εφοδιαστεί με μεγάλα αποθέματα ώστε να μπορέσουν να δώσουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις.

(in.gr)