Την εισαγωγή μαθήματος Οικονομικών στη Β΄ Λυκείου προτείνει το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ) στο υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το ΟΕΕ, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου δύο στους τρεις μαθητές που αποφοιτούν από το Γενικό Λύκειο δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της οικονομικής επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που ακολουθούν τον προσανατολισμό Οικονομία και Πληροφορική.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ο πρόεδρος του ΟΕΕ Κωνσταντίνος Κόλλιας κατέθεσε με επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την πρόταση, ώστε οι μαθητές της Β΄ Λυκείου να διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα –από το προσεχές σχολικό έτος– το μάθημα Οικονομικά, μέσω του αντίστοιχου κυπριακού σχολικού εγχειριδίου της Β΄ Λυκείου, με τίτλο Οικονομικά (Πολιτική – Οικονομία). Η αρμόδια επιτροπή του ΟΕΕ προτείνει οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με βασικές οικονομικές έννοιες, χρήσιμες για τη ζωή κάθε πολίτη, όπως είναι η σπανιότητα των πόρων και η ορθολογική επιλογή, η αγορά, ο πληθωρισμός, ο κρατικός προϋπολογισμός, τα είδη χρήματος, η επένδυση και η αποταμίευση, το διεθνές εμπόριο κ.ά. Το μάθημα προτείνεται να διδάσκουν με α΄ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ80 και με β΄ ανάθεση οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78.
Την ίδια στιγμή, χθες το υπουργείο Παιδείας επανέλαβε ότι στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από τον Σεπτέμβριο τα εργαστήρια δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας. Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών, όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση. Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των εργαστηρίων δεξιοτήτων ομαδοποιείται σε θεματικές ενότητες (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε χθες ότι 7.035 υποψήφιοι ημερήσιων Γενικών Λυκείων υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο για να διεκδικήσουν θέση στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις. Εξ αυτών, οι 6.138 είναι με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ίσχυαν το σχολικό έτος 2019-2020 (νέο σύστημα) και οι υπόλοιποι 897 με τους όρους, τις προϋποθέσεις, την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες που ίσχυαν το σχολικό έτος 2018-2019 (παλαιό σύστημα).
H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ