Την πρόσληψη 2.500 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανακοίνωσε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή. «Φέτος, διορίσαμε, σχεδόν, 12.000 μονίμους εκπαιδευτικούς, πέρυσι, 4.500 στην ειδική αγωγή, τους πρώτους στα εκπαιδευτικά χρονικά και, ανακοινώνω ότι, πέραν των 31.638 αναπληρωτών που έχουν ήδη, προσληφθεί, θα προσληφθούν αμέσως 2.500 ακόμη αναπληρωτές και θα ακολουθήσουν τις προσεχείς ημέρες και 3.000 προσλήψεις που θα καλύψουν πραγματικές ανάγκες. Αυτά είναι τα αποτελέσματα των συντονισμένων και μεθοδευμένων παρεμβάσεων της Υπουργού κ. Νίκης Κεραμέως προς το Υπουργείο Εσωτερικών», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μακρή.
«Εκείνο το οποίο κάνουμε είναι η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Γιατί φαντάζομαι ότι κι εσείς όταν ήσασταν Υπουργός, δεν αφήνατε ένα σχολείο να έχει 30 παιδιά και 6 δασκάλους ή ένα σχολείο να έχει 150 παιδιά με 3 δασκάλους. Άρα το προσωπικό, θα χρησιμοποιηθεί εκεί που είναι απαραίτητο, εκεί που υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτή είναι η ορθή διαχείριση και σωστή αξιοποίηση των χρημάτων που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι. Να πιάνουν, δηλαδή, τόπο τα λεφτά τους και στην εκπαίδευση», απάντησε η υφυπουργός στις αιτιάσεις του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Φίλη για τη διαχείριση του προσωπικού που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ως προς το ποσοστό των τμημάτων γενικής παιδείας στις δημόσιες σχολικές μονάδες, η κ. Μακρή ανέφερε ότι «μόνο ένα 4,53% έχει πάνω από 25 μαθητές. Ενώ, κατά το σχολικό έτος 2018-19, επί συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σχεδόν 7% των τμημάτων είχαν πάνω από 25 μαθητές. Σε ό,τι αφορά την Παράλληλη Στήριξη, τα στοιχεία είναι εύγλωττα: την τριετία 2016-2018 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, οι προσλήψεις ήταν 4.134 κατά μέσο όρο, ενώ την τριετία 2019-2021, επί κυβέρνησης ΝΔ, οι προσλήψεις ήταν 8.443 κατά μέσο όρο, δηλαδή υπερδιπλάσιες».
Για τις επιπλέον ανάγκες που δημιουργούνται στα σχολεία, η κ. Μακρή διευκρίνισε ότι «σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών αποχωρούν οριστικά από την υπηρεσία για λόγους, όπως συνταξιοδότηση, παραίτηση, κλπ. ή απουσιάζουν κάνοντας χρήση νόμιμων αδειών. Στη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους είχαμε 193 ακόμη αποχωρήσεις εκπαιδευτικών και 7.500 περίπου νόμιμες άδειες (π.χ.: άνευ αποδοχών, αναρρωτικές, ανατροφής τέκνων κλπ). Η κάλυψη των αναγκών είναι μια δυναμική διαδικασία και οι ανάγκες προκύπτουν καθημερινά, όταν έχεις να διαχειριστείς 180.000 εκπαιδευτικούς».
Από την πλευρά του ο κ. Φίλης έκανε λόγο για «άκρως επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να επιβάλει συγχωνεύσεις τμημάτων στην παρούσα συγκυρία». «Η “συμπύκνωση” τμημάτων πηγαίνει αντίθετα τόσο στις οδηγίες των ειδικών που ζητούν λιγότερους μαθητές σε κάθε αίθουσα όσο και στις παιδαγωγικές ανάγκες της περιόδου, αφού τα παιδιά επιστρέφουν σε διά ζώσης μάθημα μετά από 18 μήνες τηλεκπαίδευσης. Αντί λοιπόν να αναλογούν λιγότεροι μαθητές ανά διδάσκοντα, το υπουργείο τους πολλαπλασιάζει και μάλιστα επιβάλλοντας φέτος συγχωνεύσεις ενώ είχε συμπληρωθεί ένας μήνας μαθήματος» είπε.
Ο Ν. Φίλης δήλωσε ότι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από το 2016 ήταν η πλήρης ικανοποίηση των αναγκών στην Ειδική Αγωγή. «Για αυτό η πρώτη προκήρυξη μόνιμου προσωπικού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μετά τις απαγορεύσεις των μνημονίων αφορούσε 4.500 εκπαιδευτικούς και ειδικούς επιστήμονες, που η κυβέρνηση ΝΔ κατόρθωσε απλώς να καθυστερήσει επί ένα χρόνο» είπε.
Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, από όλη την Ελλάδα έρχονται εκατοντάδες μηνύματα για βίαιες συγχωνεύσεις και ελλείψεις αναπληρωτών. «Πάνω από 1.000 κενά επισήμανε μόνο ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Αττικής. Τουλάχιστον 10.000 τα κενά πανελλαδικά, μόλις για 2.500 προσλήψεις δεσμεύεται η κυβέρνηση» ανέφερε, προσθέτοντας: «Απόδειξη της κυβερνητικής αποτυχίας, η προσφυγή του πρώην υφυπουργού και προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βασίλη Διγαλάκη και άλλων βουλευτών της ΝΔ στο υπουργείο Εσωτερικών, με στόχο την αναζήτηση πόρων ώστε να καλυφθεί ένα μέρος έστω των τεράστιων κενών. Κάτι που δείχνει την απόγνωση βουλευτών της ΝΔ από τις συγχωνεύσεις στις εκλογικές τους περιφέρειες και τις οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών. Αυτές είναι οι επιλογές της κυβέρνησης για το δημόσιο σχολείο -σε αντίθεση με τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όταν η σχολική χρονιά ξεκινούσε με όλους τους εκπαιδευτικούς και τα βιβλία στις τάξεις, από την πρώτη μέρα» κατέληξε ο Ν. Φίλης.
Aπόστολος Λακασάς (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)