Τα φροντιστήρια αποτελούν τον επόμενο κλάδο της –θεσμικά άτυπης– εκπαίδευσης ο οποίος παίρνει σειρά για να επιστρέψει στη διά ζώσης λειτουργία. Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και για τα γυμνάσια, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι η επιστροφή στα θρανία θα αργήσει. Από την άλλη, σήμερα αναμένονται τα αποτελέσματα του δεύτερου γύρου των εβδομαδιαίων self-tests των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του βοηθητικού προσωπικού στα λύκεια. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων αλλά και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις πιέζουν για άνοιγμα των φροντιστηρίων. Πρόκειται για περίπου 10.000 επιχειρήσεις, φροντιστήρια ξένων γλωσσών και προετοιμασίας στα σχολικά μαθήματα. Ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης έχει αναφέρει ότι θα εισηγηθεί για άνοιγμά τους από τη Μ. Δευτέρα 26 Απριλίου, πρόταση με την οποία φέρεται να συναινεί το υπ. Παιδείας.
Από την πλευρά της, χθες η κ. Κεραμέως δήλωσε (ΕΡΤ) ότι τα κυβερνητικά σχέδια δεν αλλάζουν και άρα δεν υπάρχει εισήγηση για το άνοιγμα των άλλων –πλην των λυκείων– βαθμίδων της εκπαίδευσης πριν από το Πάσχα. Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπ. Παιδείας προχωρεί στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στην πρωτοβάθμια και μέση εκπαίδευση. Ενδεικτικά, όπως ανακοινώθηκε χθες, από τον επόμενο Σεπτέμβριο τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα επεκταθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων της χώρας – φέτος τα εργαστήρια εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε 218 σχολικές μονάδες. Ομοίως, οι δημιουργικές δραστηριότητες στα Αγγλικά, από τον προσεχή Σεπτέμβριο, προγραμματίζεται να υλοποιούνται σε όλα τα νηπιαγωγεία. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών γενικής εκπαίδευσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2021, τα οποία θα δημοσιευθούν και θα παραδοθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσω διαδραστικού, ψηφιακού συστήματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν έχουν αναμορφωθεί σε πολλές περιπτώσεις εδώ και δύο δεκαετίες. Παράλληλα, προγραμματίζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου. «Η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου συνάδει πλήρως με τη φιλοσοφία των νέων προγραμμάτων σπουδών, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές. Ολα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και προγραμματίζεται να ενισχυθούν από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη επιπλέον ψηφιακού υλικού και εφαρμογών», ανέφερε το υπουργείο.
Τέλος, νέα σειρά επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών προγραμματίζεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο μήνα, εκκινώντας με επιμορφώσεις στη διδασκαλία δεξιοτήτων σε σύνολο άνω των 70.000 εκπαιδευτικών και συνεχίζοντας με το πρόγραμμα των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία.
Απόστολος Λακασάς (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)