Σημαντική ανάπτυξη της αγοράς διαδικτυακής τηλεόρασης στη χώρα μας προβλέπει η εταιρεία μελετών Ovum. Μάλιστα, η ανάπτυξη θα προέλθει από τις υπηρεσίες τηλεόρασης που παρέχονται από το Διαδίκτυο και είναι ανεξάρτητες του παρόχου της διασύνδεσης ή πρόσβασης. Οι υπηρεσίες αυτές είναι γνωστές ως Οver The Top TV (ΟΤΤ ΤV) ή ως Subscription Video On Demand (SVOD). Tέτοιου είδους υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου παρέχει σήμερα η Νetflix και η διείσδυσή τους στη χώρα μας παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες αγορές.
Από την άλλη πλευρά, η παραδοσιακή πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης (δορυφορική και IPTV) θα παραμείνει στα υφιστάμενα επίπεδα. Η διείσδυσή της μέχρι το 2022 θα διευρυνθεί οριακά και θα ανέλθει στο 24% του πληθυσμού, από 22% που ήταν στο τέλος του 2018. Η όποια ανάπτυξη επομένως αναμένεται να προέλθει από τις υπηρεσίες ΟΤΤ TV.
Σύμφωνα με την Ovum, οι συνδρομητές OTT TV στην Ελλάδα, από 386.000 που ήταν στο τέλος του 2018, θα ανέλθουν σε περίπου 670.000 μέχρι το 2022. Θα σημειώσουν έτσι αύξηση της τάξεως του 70%. Από την άλλη πλευρά, η δαπάνη για ΟΤΤ ΤV θα υπερδιπλασιαστεί και από 37 εκατ. ευρώ πέρυσι, θα ανέλθει σε 72 εκατ. ευρώ το 2022. Αν συμβεί αυτό, οι υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου ΟΤΤ, θα αντιστοιχούν περίπου στο 30% της δαπάνης για την παραδοσιακή συνδρομητική τηλεόραση και περίπου στο 60% των συνδρομητών της.
H διαφορά μεταξύ παραδοσιακής συνδρομητικής τηλεόρασης και ΟΤΤ TV είναι ότι η πρώτη πλατφόρμα υποχρεώνει τον χρήστη να αξιοποιεί εξοπλισμό του παρόχου του περιεχομένου, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, το περιεχόμενο είναι ανεξάρτητο του εξοπλισμού πρόσβασης και παρέχεται αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου (όχι δορυφορικά). Στη δεύτερη περίπτωση ο χρήστης δεν δεσμεύεται από τον εξοπλισμό του παρόχου, διαθέτοντας έτσι μεγαλύτερο πεδίο επιλογών και έναρξης και διακοπής της υπηρεσίας. Επιπλέον, καθώς οι πάροχοι ΟΤΤ ΤV παράγουν περιεχόμενο για τη διεθνή αγορά, επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας και ως συνέπεια χαμηλότερες χρεώσεις.
Αυτό έγινε ώς ένα βαθμό ήδη ορατό στην ελληνική αγορά με τις υπηρεσίες της Netflix. Η αγορά αυτή από το 2015 μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς είχε υπερδιπλασιαστεί τόσο σε συνδρομητές όσο και σε έσοδα. Συνολικά η αγορά του ΟΤΤ ΤV αναμένεται μέσα στην επταετία 2015-2022 να πενταπλασιαστεί σε έσοδα και να υπερτετραπλασιαστεί σε συνδρομητές.
Αντίθετα, η ανάπτυξη της παραδοσιακής συνδρομητικής τηλεόρασης, κατά την ίδια περίοδο, θα είναι περιορισμένη. Η συγκεκριμένη αγορά μεταξύ 2015 και 2022 θα εμφανίσει μια μικρή αύξηση, της τάξεως του 3%, στα έσοδα και μια αύξηση, της τάξεως του 12%, στον αριθμό συνδρομητών. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά υπέστη μια κάμψη μέσα στα προηγούμενα χρόνια, λόγω κυρίως της οικονομικής κρίσης αλλά και της υπερφορολόγησης που υπέστη με την επιβολή τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης (10%) επί της αξίας του λογαριασμού, της αύξησης του ΦΠΑ (από 23% σε 24%) και της καταβολής ανταλλάγματος (3%) επί των ετήσιων εσόδων για την παραχώρηση της άδειας δορυφορικής μετάδοσης. Η φοροεπιδρομή αυτή, αναμφίβολα περιόρισε τη δυναμική ανάπτυξης της παραδοσιακής συνδρομητικής τηλεόρασης και ταυτόχρονα έδωσε ώθηση στους παρόχους ΟΤΤ περιεχoμένου, οι οποίοι είναι απαλλαγμένοι από τις περισσότερες αυτού του είδους φορολογικές επιβαρύνσεις.
Πάντως, η εγχώρια αγορά, σύμφωνα με την Ovum, διστάζει να προχωρήσει στη δημιουργία του ΟΤΤ τηλεοπτικού περιεχομένου. Η Cosmote παρουσίασε μέσα στο 2018 την υπηρεσία Cosmote TV Go με 45 διαθέσιμα κανάλια, αλλά είναι άγνωστη η πορεία του μέχρι σήμερα. Η Wind επίσης μέσα στο 2018, ενώ έχει σχεδιάσει την υπηρεσία Wind Vision για να παρέχεται ανεξαρτήτως τηλεπικοινωνιακού παρόχου, εντούτοις μέχρι σήμερα το διαθέτει μόνον στους συνδρομητές της (IPTV). Η υπηρεσία Wind Vision ενσωματώνει περίπου 60 τηλεοπτικά κανάλια.
Tέλος, αντίστοιχες υπηρεσίες ΟΤΤ ΤV έχουν ανακοινώσει ο όμιλος ΑΝΤ1 (Αntena Next) και η Nova (Nova Go), χωρίς ωστόσο να έχουν επιτύχει θεαματικά αποτελέσματα στην αγορά.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ