Εντονότερος από κάθε άλλη φορά φαίνεται ότι είναι φέτος ο ανταγωνισμός, κυρίως των αλυσίδων προϊόντων τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών, σε ό,τι αφορά την Black Friday.
Η μία μετά την άλλη οι μεγαλύτερες αλυσίδες του κλάδου μπήκαν στον ρυθμό των μεγάλων προσφορών ήδη από το Σαββατοκύριακο, αξιοποιώντας τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα με συνέπεια κάποια από τα προϊόντα σε προσφορά να έχουν ήδη εξαντληθεί. Κάθε ημέρα που περνάει προστίθενται, όπως ήταν αναμενόμενο, ολοένα και περισσότερες εταιρείες που συμμετέχουν στην Black Friday ή μάλλον στην Black Week («μαύρη εβδομάδα»), από εμπορικά κέντρα και καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης, έως ενεργειακές εταιρείες, σούπερ μάρκετ και κομμωτήρια.
Την αρχή έκανε το βράδυ του Σαββάτου, μετά τις 8, όταν έκλεισαν τα φυσικά καταστήματα η Public. Ηδη δεκάδες κωδικοί της εταιρείας που βρίσκονταν σε προσφορά, όπως κάποια παλαιότερα μοντέλα iPhone και κάποιες τηλεοράσεις, εξαντλήθηκαν και πλέον έχουν ανανεωθεί με άλλες προσφορές. Κάποια από τα προσφερόμενα προϊόντα διατίθενται πλέον μόνο στα φυσικά καταστήματα, στρατηγική στην οποία επενδύουν οι λιανέμποροι. Κι αυτό διότι η επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα ευνοεί τις λεγόμενες αυθόρμητες αγορές, τις αγορές προϊόντων δηλαδή που οι καταναλωτές δεν είχαν αρχικά την πρόθεση να κάνουν.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στην έτερη αλυσίδα προϊόντων τεχνολογίας, την εταιρεία Πλαίσιο. Η επιχείρηση μπήκε στον χορό των προσφορών από την Κυριακή, 18 Νοεμβρίου και ήδη στο ηλεκτρονικό της κατάστημα εμφανίζεται να έχουν εξαντληθεί 23 προϊόντα που είχαν διατεθεί σε χαμηλή τιμή στο πλαίσιο της Black Friday. Από το βράδυ της Κυριακής ξεκίνησε αιφνιδιαστικά την Black Week και η αλυσίδα «Κωτσόβολος», ενώ ακολούθησε χθες η Μedia Markt.
Πρώτη χρονιά φέτος, πλέον, έχουν συμμετοχή στην ελληνική Black Friday και αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η αλυσίδα My Market προχωρεί την εβδομάδα 19 - 26 Νοεμβρίου σε σειρά προσφορών για αγορές που θα γίνουν από το νέο ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ η Lidl Hellas θα έχει την Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου, προσφορές σε ηλεκτρικές συσκευές και ρούχα.
Εντύπωση προκαλεί επίσης και η απόφαση της εταιρείας ZeniΘ, η οποία θα προσφέρει εκπτώσεις σε πακέτα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου σε καταναλωτές που θα επισκεφθούν το pop-up κατάστημά της, την Παρασκευή, που βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο Golden Hall. (Το pop-up είναι κατάστημα που λειτουργεί για μικρό χρονικό διάστημα με σκοπό την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας εταιρείας.) Το εν λόγω κατάστημα θα λειτουργεί έως τις 14 Μαρτίου.
Προσφορές στις 23 Νοεμβρίου ή και νωρίτερα πραγματοποιούν επίσης εταιρείες ειδών υγιεινής, επίπλων (σχετικές διαφημίσεις έχουν κάνει οι αλυσίδες Sato, Entos, Δρομέας, Μαρμαρίδης), ενώ από την Πέμπτη έως και το Σάββατο θα έχει προσφορές και η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Laroy Merlin. Στην Black Friday συμμετέχουν επίσης εμπορικά κέντρα, αλυσίδες καλλυντικών και κομμωτήρια, ακόμη και συνοικιακά, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε εκπτώσεις ακόμη και από αλυσίδες εστίασης.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο
Τετραπλάσιο όγκο ειδών ένδυσης σε σύγκριση με τον μέσο ετήσιο όρο αγόρασαν οι Ελληνες καταναλωτές μέσω Διαδικτύου στην περυσινή Black Friday. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της γνωστής υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών PayPal. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στη διάρκεια της Black Friday πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγουν σε τοπικούς εμπόρους.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)