Ζήτημα εβδομάδων φαίνεται ότι είναι η ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός, το οποίο θα δώσει και το πράσινο φως για την ταχύτερη σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.
Τα σχετικά έργα είναι ήδη προχωρημένα και εκτιμάται ότι έως το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σχετικών συστημάτων στη μία γραμμή και περίπου 15 ημέρες αργότερα και στη δεύτερη.
Την είδηση επιβεβαίωσε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο οποίος δήλωσε ότι τον Απρίλιο θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη».
Η γραμμή, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης, που είναι προγραμματισμένη για τις αρχές Απριλίου.
Με την πλήρη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης το δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διεξάγεται χωρίς να απαιτείται η αλλαγή μηχανής (από ηλεκτροκίνητη σε ντίζελ και στη συνέχεια επαναφορά σε ηλεκτροκίνητη), περιορίζοντας σημαντικά τον χρόνο διαδρομής.
Το γρήγορο δρομολόγιο, που θα διεξάγεται σε λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες, θα διενεργείται μία φορά την ημέρα (σε πρώτη φάση). Θα ξεκινά νωρίς το πρωί από τη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει το απόγευμα από την Αθήνα.
 Το αντίστροφο δρομολόγιο –που θα ξεκινά δηλαδή από την Αθήνα, θα κατευθύνεται στη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει ξανά στην Αθήνα– δεν αποκλείεται να εκτελεστεί και αυτό εντός του ίδιου 24ώρου. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι το γρήγορο δρομολόγιο θα διεξάγεται σε μία από τις διαδρομές σε πρώτη φάση.
Οι έως τώρα πληροφορίες θέλουν την έλευση του Pendolino (ETR-485) από την Ιταλία μέσα στον Απρίλιο, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το εν λόγω γρήγορο δρομολόγιο. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το ίδιο τρένο που είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ιταλία.
Ως προς τις εκκρεμότητες σε επίπεδο εργασιών ηλεκτροκίνησης, αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση των έργων για τη σηματοδότηση και το ETCS (European Train Control System), με στόχο αυτό να γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Μόλις ολοκληρωθούν και δοκιμαστούν τα έργα, θα μπορέσουν τα τρένα να φθάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο πόλεων.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)